Geplaatst op: 16-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ontwakend Limburg centraal in nieuwe film VVV

Ontwakend Limburg centraal in nieuwe film VVV
VVV Zuid-Limburg en Submedia Producties hebben een nieuwe film gemaakt waar het Zuid-Limburgse landschap centraal staat. Volgens de VVV is het landschap immers de kurk waar de toeristische economie op drijft.


De film is het vervolg op de ruim 46.000 keer bekeken film Myland uit 2016. De nieuwe film Zuid-Limburg ontwaakt maakt een diepe buiging voor het Zuid-Limburgse Landschap. De film staat in het teken van het voorjaar en de ontluikende natuur. Van een nieuw begin waarin mens én dier langzaam ontwaken en genieten van het eerste zonnestraaltje tot de weidegang van een kudde paarden is indringend in beeld gebracht.


De toeristische economie drijft op het landschap

Uit onderzoek blijkt dat 59% van de Limburgse gast als belangrijkste motivatie heeft om terug te komen voor de natuur en het landschap. En qua imago, staan natuur en de heuvels bovenaan als het gaat om spontane associaties met Limburg. Van het aantal overnachtingen in Zuid-Limburg, blijkt dat 2,8 miljoen (63% van alle overnachtingen) daarvan in het landelijk gebied plaatsvindt. Het nationaal landschap is daarmee de belangrijkste leverancier van gasten voor de attracties, accommodaties en winkeldomeinen zowel in de landelijke als stedelijke gebieden. "De natuur is één van de 4 peilers waar de toeristische sector met een omzet van 1,2 miljard euro en 20.000 arbeidsplaatsen op drijft”, aldus Anya Niewierra – algemeen directeur van VVV Zuid-Limburg.


Zuid-Limburgse samenwerking

De film is een samenwerking van Zuid-Limburgers onder leiding van Joris Hoefakker (Heerlen) met camerawerk van Alexander Dohmen (Spaubeek) en Mark Handels (Mechelen). Katja Huijsmans (Kerkrade) scheef de door Lex Nelissen (Kerkrade) ingesproken tekst. De muziek is gecomponeerd door Roy Bemelmans (Wijnandsrade/Amsterdam).




Respect voor de natuur

Joris Hoefakker: "Met deze film laten we de schoonheid zien van de natuur. Laten we dat vooral niet voor lief nemen. In de waan van de dag vergeten we waar het werkelijk om draait. We roepen de kijker op om vaker om zich heen te kijken. Gewoon te genieten. Als Limburgse filmmakers besef ik zelf ook maar weer: wat een geluk dat ik hier in Zuid-Limburg mag wonen!"

Trefwoorden: marketing, natuur, vvv, limburg

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.