Geplaatst op: 20-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Guerilla-actie van Citymarketing Breda

Guerilla-actie van Citymarketing Breda
Bezoekers van de Bredase binnenstad werden de afgelopen dagen met bijzondere krijttekeningen op straat geconfronteerd. Het bleek een guerilla-actie te zijn van de nieuwe citymarketingorganisatie van de stad.


Op verschillende markante plekken in de stad zoals de Grote Markt en Kasteelplein werd de tijdelijke graffiti van het logo van Breda gespot. Doel van de actie is om Bredanaars, maar vooral ook bezoekers, te wijzen op de veelzijdigheid van de stad en het predicaat ‘Beste Binnenstad 2017-2019’.


Graffiti spoelt met regenbui weer weg

De door City Marketing Breda geplaatste graffiti bleef niet onbesproken. De tijdelijke aard van de graffiti stemde uiteindelijk mild. De honderd kunstwerken zullen vanzelf verdwijnen met een paar regenbuien. De boodschap van de werken is wat betreft directeur Citymarketing Janine Bos echter veel duurzamer: "We hebben afgelopen november niet voor niets het predicaat ‘Beste Binnenstad’ gekregen. Breda heeft zoveel te bieden. Laten we dat aan bezoekers, maar ook aan eigen inwoners, voor eens en voor altijd duidelijk maken.”


Onder de tijdelijke graffiti staan icoontjes die moeten aansporen om er foto’s van te maken en te delen op sociale media. Daar staat volgens Bos ook iets tegenover. "Wanneer je als bezoeker aan de binnenstad de graffiti tegenkomt, daar een foto van maakt en deelt via Facebook, Instagram of Twitter dan maak je kans op een leuke prijs.”


Janine Bos: "Vanaf maandag 9 april stopt de internationale trein Amsterdam-Brussel hier. Prachtig natuurlijk, maar wij willen als Breda natuurlijk meer zijn dan slechts een tussenstop. Daarom staan er onder de krijtgraffiti verschillende hashtags. Naast #bredabestebinnenstad maken we het voor mensen uit het buitenland duidelijk dat Breda een bezoek en verblijf waard is met: #Bredabestcity, #BredaBesteInnenstadt en #Bredameilleurcentreville.



Actie staat niet op zichzelf

De guerilla-actie van Citymarketing staat niet op zichzelf. Er volgen meer initiatieven die de veelzijdigheid van de stad Breda zullen onderstrepen. Bos: "Breda verdient het om nationaal, maar zeker ook internationaal op de kaart te staan. Om op te vallen tussen al die andere steden die dingen naar de hand van bezoekers, zullen we ons in aanpak en campagnes echt moeten onderscheiden. Voor nu zou ik graag alle Bredanaars willen oproepen om foto’s van de krijtgraffiti te delen op social media. Niet alleen om de prachtige prijzen die je kunt winnen, maar vooral om hun trots op de stad tot uitdrukking te brengen. Of dat nu in het Nederlands, Engels, Duits of Frans is, het draait maar om één ding: #bredabestebinnenstad. En dat pakt geen enkele stad ons voorlopig af…”

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, steden, citymarketing, noord-brabant

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.