Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Guerilla-actie van Citymarketing Breda

Guerilla-actie van Citymarketing Breda
Bezoekers van de Bredase binnenstad werden de afgelopen dagen met bijzondere krijttekeningen op straat geconfronteerd. Het bleek een guerilla-actie te zijn van de nieuwe citymarketingorganisatie van de stad.


Op verschillende markante plekken in de stad zoals de Grote Markt en Kasteelplein werd de tijdelijke graffiti van het logo van Breda gespot. Doel van de actie is om Bredanaars, maar vooral ook bezoekers, te wijzen op de veelzijdigheid van de stad en het predicaat ‘Beste Binnenstad 2017-2019’.


Graffiti spoelt met regenbui weer weg

De door City Marketing Breda geplaatste graffiti bleef niet onbesproken. De tijdelijke aard van de graffiti stemde uiteindelijk mild. De honderd kunstwerken zullen vanzelf verdwijnen met een paar regenbuien. De boodschap van de werken is wat betreft directeur Citymarketing Janine Bos echter veel duurzamer: "We hebben afgelopen november niet voor niets het predicaat ‘Beste Binnenstad’ gekregen. Breda heeft zoveel te bieden. Laten we dat aan bezoekers, maar ook aan eigen inwoners, voor eens en voor altijd duidelijk maken.”


Onder de tijdelijke graffiti staan icoontjes die moeten aansporen om er foto’s van te maken en te delen op sociale media. Daar staat volgens Bos ook iets tegenover. "Wanneer je als bezoeker aan de binnenstad de graffiti tegenkomt, daar een foto van maakt en deelt via Facebook, Instagram of Twitter dan maak je kans op een leuke prijs.”


Janine Bos: "Vanaf maandag 9 april stopt de internationale trein Amsterdam-Brussel hier. Prachtig natuurlijk, maar wij willen als Breda natuurlijk meer zijn dan slechts een tussenstop. Daarom staan er onder de krijtgraffiti verschillende hashtags. Naast #bredabestebinnenstad maken we het voor mensen uit het buitenland duidelijk dat Breda een bezoek en verblijf waard is met: #Bredabestcity, #BredaBesteInnenstadt en #Bredameilleurcentreville.



Actie staat niet op zichzelf

De guerilla-actie van Citymarketing staat niet op zichzelf. Er volgen meer initiatieven die de veelzijdigheid van de stad Breda zullen onderstrepen. Bos: "Breda verdient het om nationaal, maar zeker ook internationaal op de kaart te staan. Om op te vallen tussen al die andere steden die dingen naar de hand van bezoekers, zullen we ons in aanpak en campagnes echt moeten onderscheiden. Voor nu zou ik graag alle Bredanaars willen oproepen om foto’s van de krijtgraffiti te delen op social media. Niet alleen om de prachtige prijzen die je kunt winnen, maar vooral om hun trots op de stad tot uitdrukking te brengen. Of dat nu in het Nederlands, Engels, Duits of Frans is, het draait maar om één ding: #bredabestebinnenstad. En dat pakt geen enkele stad ons voorlopig af…”

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, steden, citymarketing, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...