Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen
Dit weekend was de ‘easyJet Flowerman’ op bezoek in Milaan en Venetië. Het Italiaanse winkelpubliek werd op straat verrast met een tulpenselfie. De campagne is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC en easyJet met als doel Nederland in het buitenland op de kaart te zetten als aantrekkelijke reisbestemming.


De in tulpen gehulde Flowerman sprak voorbijgangers op straat aan en enthousiasmeerde Italianen om mee te doen aan een prijsvraag. Via de Italiaanse Holland Facebook pagina konden Italianen inspiratie doen om binnenkort ook een bezoek te brengen aan de voor hen soms nog onbekende plekken van Nederland, zoals Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. De campagne sluit naadloos aan op de HollandCity-strategie waarmee NBTC inzet op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd.


Versterkt inzetten op spreiding Italiaanse bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar 565.000 Italianen en daarmee staat Italië op de vijfde plek van grootste herkomstland. Voor Italianen is Nederland een ideaal vakantieland voor met name korte vakanties. Vooral de typische Nederlandse iconen zijn het meest in trek bij Italiaanse bezoekers. Daarnaast biedt Nederland ook een diversiteit aan kunst, cultuur en natuurlijk schoon in de ogen van Italianen.


Tulpenselfies maken

Tijdens de campagne loopt de Flowerman rond om selfies met voorbijgangers te maken. De selfies worden vervolgens op de social media kanalen van easyJet gedeeld. Daaruit worden twee winnaars gekozen die binnenkort worden verrast met een vliegticket naar Nederland. Op 7 april zal de Flowerman nog op bezoek gaan in Napels.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, marketing, campagnes, low cost carriers, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

25/04/25
Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
25/04/25
Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
25/04/25
Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
25/04/25
Exclusief voor leden
Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of jacuzzi genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
25/04/25
Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
25/04/25
Heerlijke Huisjes koppelt met reserveringssystemen
Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes en Channel Manager Qenner hebben de handen ineengeslagen. Deze nieuwe samenwerking maakt het mogelijk voor vakantieparken die reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet gebruiken, om eenvoudig een koppeling te maken met het platform van Heerlijke Huisjes.
25/04/25
Vanaf 2027 minimumjeugdloon omhoog
Minister Van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) verhoogt per 1 januari 2027 het minimumjeugdloon. Dat is door het kabinet afgesproken in de Voorjaarsnota.
24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...