Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland

Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland
Museum de Fundatie
NBTC Holland Marketing en MarketingOost ontvangen op 9 oktober ongeveer 100 internationale touroperators in Zwolle tijdens de eerste HollandCity Global Travel Trade Show.


Het evenement heeft als doel om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. MarketingOost biedt een gevarieerd programma waarmee de reisorganisaties kennismaken met o.a. Zwolle, de Hanzesteden en de Veluwe. De touroperators komen uit Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, China, Japan, India, Rusland en Brazilië.


Spreiding van bezoekers via internationale reisorganisaties

Hanzestad Zwolle vormt de uitvalsbasis en biedt veel aanknopingspunten voor de internationale promotie van Nederland. "De stad Zwolle markeert verschillende thema’s waarin spreiding van bezoekers centraal staat, passend bij onze HollandCity-strategie”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. Spreiding door Nederland heeft ook bij de bewerking van de internationale touroperators een zeer belangrijke focus. Zwolle is aangesloten bij diverse thema’s van de HollandCity-strategie, zoals: Hanzesteden, Nederland Waterland, Van Gogh en de Koninklijke verhaallijn. Deze thema’s zijn aanleiding voor buitenlandse bezoekers om ook de minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.


HollandCity-strategie

Bestemmingen zoals de Hanzesteden en de Veluwe sluiten naadloos aan bij de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. Claudi Groot Koerkamp, Brandmanager Stad en Regio Zwolle bij MarketingOost: "Wij zijn trots dat we de internationale touroperators mogen ontvangen. Dit is een enorme kans voor de stad én regio. Zwolle en omgeving krijgen de kans om zich in de kijker te spelen bij de internationale touroperators. We hopen in de komende jaren nog meer internationale toeristen te mogen ontvangen. Een belangrijke impuls voor onze economie. We gaan samen een onvergetelijk programma neerzetten!”


Programma Global Travel Trade Show

Het evenement bestaat uit een workshop waarop één-op-één afspraken tussen de internationale reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie worden georganiseerd. Voorafgaand en aansluitend aan de workshop vindt een familiarisation (Fam) trip plaats. Touroperators reizen dan door de regio om kennis te maken met de diverse plekken. Voor de workshop en Fam-trips werkt de stad Zwolle nauw samen met diverse partijen in de regio, zoals Museum de Fundatie, Waanders in de Broeren, Lumen Hotel & Event Center, gemeente Zwolle, Weerribben-Wieden, Hanzesteden en VisitVeluwe.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, touroperators

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...