Campings kunnen breed online reputatie meten
Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvoudigt het overzicht voor campingeigenaren, hoe gasten de camping waarderen en uitdragen. Dit reputatiemanagementsysteem verzamelt op verzoek van de campingeigenaar de waarderingen van álle belangrijkste reviewkanalen, waaronder Zoover, Booking.com, Tripadvisor en Expedia en presenteert deze in een gebruiksvriendelijk totaaloverzicht. Camping-reviews.com is bestemd voor campingeigenaren verspreid over geheel Europa en is operationeel in twintig talen.
Via Camping-reviews.com ontvangen campinghouders over elk
gewenst tijdvak overzichten van klantaanbevelingen en –sentiment.
Alle waarderingen worden met behulp van eenvoudig te interpreteren
grafieken en diagrammen vergeleken met de gemiddelde scores van ruim
8000 andere campings. Campingeigenaren kunnen zo zelf actuele
prestaties op waarde taxeren en, indien gewenst, onmiddellijk
product en services bijsturen. Zo zijn zij in staat de
winstgevendheid op peil te houden of verder te verbeteren.
Camping-reviews.com adviseert, indien gewenst, welke acties hiervoor
ondernomen moeten worden.
Reputatie komt te voet, gaat te paard
Robbert Jan
Meerpoel, directeur Campingmonkey, "Uit verschillende onderzoeken,
waaronder die van Tripadvisor en TrustYou, blijkt dat 95% van de
consumenten reviews leest, vóór ze overgaan tot een boeking. Meer
dan de helft hiervan laat zelfs zijn definitieve keuze afhangen van
deze online waarderingen. Campingeigenaren zijn bijna 24 uur per dag
bezig hun gasten in optimale vakantiesfeer te brengen. Het ontbreekt
hen echter vaak aan tijd om de verschillende reviewkanalen bij te
houden. Terwijl ze tegelijkertijd zeer goed weten dat de online
reputatie van hun eigen camping bepalend is voor de toekomstige
winstgevendheid. Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard. Als
de actualiteit dat gebiedt, moet er toch een mogelijkheid zijn dat er
kan worden bijgestuurd? Dat kan nu via Camping-reviews.com. Op een
handige manier, die past binnen het drukke schema van de
campinghouder. Eén druk op het toetsenbord of op de mobiele telefoon
is voldoende om op de hoogte te zijn hoe de camping het online doet.
”