Geplaatst op: 05-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Campings kunnen breed online reputatie meten

Campings kunnen breed online reputatie meten

Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvoudigt het overzicht voor campingeigenaren, hoe gasten de camping waarderen en uitdragen. Dit reputatiemanagementsysteem verzamelt op verzoek van de campingeigenaar de waarderingen van álle belangrijkste reviewkanalen, waaronder Zoover, Booking.com, Tripadvisor en Expedia en presenteert deze in een gebruiksvriendelijk totaaloverzicht. Camping-reviews.com is bestemd voor campingeigenaren verspreid over geheel Europa en is operationeel in twintig talen.


Via Camping-reviews.com ontvangen campinghouders over elk gewenst tijdvak overzichten van klantaanbevelingen en –sentiment. Alle waarderingen worden met behulp van eenvoudig te interpreteren grafieken en diagrammen vergeleken met de gemiddelde scores van ruim 8000 andere campings. Campingeigenaren kunnen zo zelf actuele prestaties op waarde taxeren en, indien gewenst, onmiddellijk product en services bijsturen. Zo zijn zij in staat de winstgevendheid op peil te houden of verder te verbeteren. Camping-reviews.com adviseert, indien gewenst, welke acties hiervoor ondernomen moeten worden.


Reputatie komt te voet, gaat te paard
Robbert Jan Meerpoel, directeur Campingmonkey, "Uit verschillende onderzoeken, waaronder die van Tripadvisor en TrustYou, blijkt dat 95% van de consumenten reviews leest, vóór ze overgaan tot een boeking. Meer dan de helft hiervan laat zelfs zijn definitieve keuze afhangen van deze online waarderingen. Campingeigenaren zijn bijna 24 uur per dag bezig hun gasten in optimale vakantiesfeer te brengen. Het ontbreekt hen echter vaak aan tijd om de verschillende reviewkanalen bij te houden. Terwijl ze tegelijkertijd zeer goed weten dat de online reputatie van hun eigen camping bepalend is voor de toekomstige winstgevendheid. Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard. Als de actualiteit dat gebiedt, moet er toch een mogelijkheid zijn dat er kan worden bijgestuurd? Dat kan nu via Camping-reviews.com. Op een handige manier, die past binnen het drukke schema van de campinghouder. Eén druk op het toetsenbord of op de mobiele telefoon is voldoende om op de hoogte te zijn hoe de camping het online doet. ”

Trefwoorden: toerisme, kamperen, camping, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...