Geplaatst op: 05-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Campings kunnen breed online reputatie meten

Campings kunnen breed online reputatie meten

Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvoudigt het overzicht voor campingeigenaren, hoe gasten de camping waarderen en uitdragen. Dit reputatiemanagementsysteem verzamelt op verzoek van de campingeigenaar de waarderingen van álle belangrijkste reviewkanalen, waaronder Zoover, Booking.com, Tripadvisor en Expedia en presenteert deze in een gebruiksvriendelijk totaaloverzicht. Camping-reviews.com is bestemd voor campingeigenaren verspreid over geheel Europa en is operationeel in twintig talen.


Via Camping-reviews.com ontvangen campinghouders over elk gewenst tijdvak overzichten van klantaanbevelingen en –sentiment. Alle waarderingen worden met behulp van eenvoudig te interpreteren grafieken en diagrammen vergeleken met de gemiddelde scores van ruim 8000 andere campings. Campingeigenaren kunnen zo zelf actuele prestaties op waarde taxeren en, indien gewenst, onmiddellijk product en services bijsturen. Zo zijn zij in staat de winstgevendheid op peil te houden of verder te verbeteren. Camping-reviews.com adviseert, indien gewenst, welke acties hiervoor ondernomen moeten worden.


Reputatie komt te voet, gaat te paard
Robbert Jan Meerpoel, directeur Campingmonkey, "Uit verschillende onderzoeken, waaronder die van Tripadvisor en TrustYou, blijkt dat 95% van de consumenten reviews leest, vóór ze overgaan tot een boeking. Meer dan de helft hiervan laat zelfs zijn definitieve keuze afhangen van deze online waarderingen. Campingeigenaren zijn bijna 24 uur per dag bezig hun gasten in optimale vakantiesfeer te brengen. Het ontbreekt hen echter vaak aan tijd om de verschillende reviewkanalen bij te houden. Terwijl ze tegelijkertijd zeer goed weten dat de online reputatie van hun eigen camping bepalend is voor de toekomstige winstgevendheid. Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard. Als de actualiteit dat gebiedt, moet er toch een mogelijkheid zijn dat er kan worden bijgestuurd? Dat kan nu via Camping-reviews.com. Op een handige manier, die past binnen het drukke schema van de campinghouder. Eén druk op het toetsenbord of op de mobiele telefoon is voldoende om op de hoogte te zijn hoe de camping het online doet. ”

Trefwoorden: toerisme, kamperen, camping, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.