Geplaatst op: 05-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Campings kunnen breed online reputatie meten

Campings kunnen breed online reputatie meten

Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvoudigt het overzicht voor campingeigenaren, hoe gasten de camping waarderen en uitdragen. Dit reputatiemanagementsysteem verzamelt op verzoek van de campingeigenaar de waarderingen van álle belangrijkste reviewkanalen, waaronder Zoover, Booking.com, Tripadvisor en Expedia en presenteert deze in een gebruiksvriendelijk totaaloverzicht. Camping-reviews.com is bestemd voor campingeigenaren verspreid over geheel Europa en is operationeel in twintig talen.


Via Camping-reviews.com ontvangen campinghouders over elk gewenst tijdvak overzichten van klantaanbevelingen en –sentiment. Alle waarderingen worden met behulp van eenvoudig te interpreteren grafieken en diagrammen vergeleken met de gemiddelde scores van ruim 8000 andere campings. Campingeigenaren kunnen zo zelf actuele prestaties op waarde taxeren en, indien gewenst, onmiddellijk product en services bijsturen. Zo zijn zij in staat de winstgevendheid op peil te houden of verder te verbeteren. Camping-reviews.com adviseert, indien gewenst, welke acties hiervoor ondernomen moeten worden.


Reputatie komt te voet, gaat te paard
Robbert Jan Meerpoel, directeur Campingmonkey, "Uit verschillende onderzoeken, waaronder die van Tripadvisor en TrustYou, blijkt dat 95% van de consumenten reviews leest, vóór ze overgaan tot een boeking. Meer dan de helft hiervan laat zelfs zijn definitieve keuze afhangen van deze online waarderingen. Campingeigenaren zijn bijna 24 uur per dag bezig hun gasten in optimale vakantiesfeer te brengen. Het ontbreekt hen echter vaak aan tijd om de verschillende reviewkanalen bij te houden. Terwijl ze tegelijkertijd zeer goed weten dat de online reputatie van hun eigen camping bepalend is voor de toekomstige winstgevendheid. Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard. Als de actualiteit dat gebiedt, moet er toch een mogelijkheid zijn dat er kan worden bijgestuurd? Dat kan nu via Camping-reviews.com. Op een handige manier, die past binnen het drukke schema van de campinghouder. Eén druk op het toetsenbord of op de mobiele telefoon is voldoende om op de hoogte te zijn hoe de camping het online doet. ”

Trefwoorden: toerisme, kamperen, camping, marketing

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

03/12/24
Bluebird-index wijst Frankrijk aan voor beste sneeuwomstandigheden
Hoewel de grote meerderheid van de sneeuwliefhebbers (60%) de ervaring van een wintersportvakantie onvervangbaar vindt, onafhankelijk van hoeveel sneeuw er zou vallen, wacht (33%) op een duidelijke sneeuwgarantie alvorens een vakantie te boeken, volgens cijfers van reisorganisatie Sunweb.
06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.