Geplaatst op: 11-04-2018 Auteur: Redactie NRIT Media
Efteling opent negen weken bloggershuis
De Efteling stelt als eerste
attractiepark in Nederland negen weken achtereen een vakantiehuis ter
beschikking aan influencers om verslag te doen over hun belevenissen
in het attractie- en vakantiepark. Met deze blog-estafette wil de
Efteling meer internationale aandacht vragen voor
verblijfsmogelijkheden en divers aanbod in het park.
Gedurende april en mei wisselen 28
internationale influencers elkaar af in een Dorpshuys in Vakantiepark
Efteling Bosrijk. Het speciaal ingerichte Huys wordt gedurende deze
maanden exclusief bewoond door Duitse, Franse, Engelse, Belgische en
Nederlandse influencers.
Met Pasen verbleef mama- en
lifestyleblogger Suzanne Mensen van ‘Baby is the new Black’ als
eerste influencer in het Efteling International Blog House. De
blogs/vlogs van de influencers in het International Blog House zijn
onder andere terug te vinden op
https://www.efteling.com/nl/social-wall
Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.