Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publicity voor de meivakantie. Met name door communicatie over nieuwe attracties en evenementen plus aandacht voor het vijftigjarig bestaan van Legoland voeden de campagne.

De Nederlandse meivakantie wordt door de Denen liefkozend de ‘Nederlandse week’ genoemd. In week 18 zijn het voornamelijk de Nederlandse toeristen die de verschillende bestemmingen volop ontdekken, een trend die niet onopgemerkt is gebleven. Attracties en evenementen spelen hierop in door onder andere hun openingstijden te verruimen of door Nederlandstalige gidsen in het programma op te nemen. Hieronder een lijst met nieuwe, bijzondere en unieke activiteiten om tijdens de meivakantie in Denemarken te ondernemen.

De Nederlandse meivakantie is voor de meesten een eerste kennismaking met Denemarken. Niet alleen is het dicht bij Nederland gelegen en makkelijk met de auto te bereiken via twee kanten, over land via Duitsland of over zee met Scandlines. In Denemarken is het bovendien laagseizoen, waardoor veel accommodaties gedurende deze vakantieperiode gunstig geprijsd zijn.

De overnachtingscijfers van de periode april/mei 2017 laten een stijging zien van 6,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. De Deense bestemmingen weten de Nederlandse meivakantie door de stijging in het aantal Nederlandse toeristen in deze specifieke vakantieperiode steeds meer op waarde te schatten en spelen hierop in door activiteiten en attracties ook voor de Nederlandse toerist toegankelijk te maken.

Voor meer informatie over de verschillende regio’s, bezoek deze campagnepagina: www.visitdenmark.nl/devakantiebestemming
Topics:Marketing
Trefwoorden: Denemarken, marketing, communicatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.