Geplaatst op: 09-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC lanceert campagne voor zakelijk toerisme

NBTC lanceert campagne voor zakelijk toerisme



NBTC lanceert de #likeholland campagne op Nederland als zakelijke bestemming te promoten. Met de campagne brengt NBTC zakelijk Nederland onder de aandacht bij internationale meeting planners in Europa en Noord-Amerika. Het doel van de campagne is om de bekendheid van Nederland als meetings- en congresbestemming te vergroten en daarmee het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te stimuleren.


Met de nieuwe #likeholland campagne gaat NBTC op zoek naar een manier om Nederland als zakelijke bestemming onder de aandacht te brengen bij internationale meeting planners. "Na de succesvolle Meet Mr. Holland campagne waarmee we Nederland vijf jaar in de spotlight hebben gezet als zakelijke bestemming, willen we de meeting planners nu meenemen in de Nederlandse mentaliteit. Focus binnen de campagne is dat meeting planners een meetings- of congresbestemming willen ‘like Holland’, zoals: ‘multilingual #likeholland’, ‘relax #likeholland’ en ‘historical venues #likeholland’, aldus Eric Bakermans, manager Meetings en Conventions NBTC.


We like Holland, Be like Holland

Met #likeholland belicht NBTC Nederland vanuit verschillende perspectieven. De diversiteit van Nederland, de toegankelijkheid, de openheid en de uitstekende infrastructuur maken ons land bijzonder geschikt voor internationale zakelijke bijeenkomsten. Binnen de campagne wordt #likeholland daarom op twee manieren gebruikt: We like Holland (wij houden van Nederland) en Be like Holland (doe zoals de Nederlanders doen). ‘We like Holland’ omdat Nederlanders organisatietalent hebben, meerdere talen spreken en sterk zijn in het zoeken naar een win-win situatie. ‘Be like Holland’ in verband met de toegankelijkheid, de korte reisafstanden en het economisch en politiek stabiele klimaat van ons land.




Economisch belang zakelijke markt

De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang voor Nederland. Jaarlijks bezoeken ruim 1 miljoen buitenlandse zakenreizigers ons land voor het bijwonen van een vergadering, beurs of congres. De totale economische waarde bedraagt meer dan € 1,2 miljoen.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, beurzen, evenementen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.