Geplaatst op: 16-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Horecava en Q&A introduceren ‘Foodservice Award’

Nederlandse horecabezoeker bepaalt het beste foodservice bedrijf

Horecava en Q&A introduceren ‘Foodservice Award’
De grootste consumentenverkiezingen van Nederland krijgen er een nieuwe versie bij: de ‘Foodservice Award’. Q&A, de organisatie achter de bekende ‘Retailer of the Year’ verkiezingen, start hiervoor een samenwerking met Horecava. Middels een verkiezing wordt het meest favoriete foodservice bedrijf van de Nederlandse consument achterhaald. De eerste editie van de ‘Foodservice Award’ start in september.


Na de diverse vakjury verkiezingen die onze branche rijk is, vindt Horecava het met de introductie van de ‘Foodservice Award’ ook belangrijk om de gast in de horeca een stem te geven. De branche bloeit en er ontstaan veel nieuwe horeca initiatieven. Het is daarom belangrijk de Nederlandse consument om zijn oordeel te vragen. Met deze publieksverkiezing biedt Horecava diverse foodservice outlets in Nederland een unieke marketingtool om de gast nog meer aan zich te binden en blijvende ambassadeurs te creëren.


Ook voor Q&A is de foodservice-industrie niet onbekend. Het retail adviesbureau ziet veel overeenkomsten tussen de twee branches. Op dit moment is de retail aan enorme verandering onderhevig door verschillende invloeden van buitenaf. De foodservicebranche biedt de consument waarde door middel van gemak, genot, gezondheid en verantwoord ondernemen.

Doel van de award is om de horeca te helpen beter te presteren. Door rankings aan te brengen wordt duidelijk wie de best presterende foodservice bedrijven in Nederland zijn.


De ‘Foodservice Award’ onderscheidt verschillende categorieën: Catering, Delivery, Food Retail, Koffie en/of Bakery café, Leisure, Logies, Nationale Fast Food, Onderweg, Online reserveringstool en Restaurants. Alle Nederlandse foodservice bedrijven met minimaal vijf vestigingen kunnen deelnemen aan de verkiezing. Consumenten beoordelen bedrijven op aspecten als service, kwaliteit van producten en gastvrijheid.


Vanaf 1 juni kunnen foodservice bedrijven zich aanmelden voor deelname aan deze gloednieuwe verkiezing. De stemperiode is van 3 september tot en met 15 november. De bekendmaking van de winnaars is tijdens de feestelijke gala-avond op 8 januari 2019 tijdens de Horecava in de RAI in Amsterdam. Genomineerden, sponsoren en andere belanghebbenden kunnen hierbij aanwezig zijn. Het bedrijf dat door de consument als beste wordt beoordeeld, mag zich een jaar lang de beste in foodservice noemen. 

Link: http://info.foodserviceaward.nl
Topics:Horeca
Trefwoorden: Horeca, awards, verkiezingen, foodservice, restaurants

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.