Geplaatst op: 17-05-2018
Auteur: Klaas van Erp MRICS RTgzv
Maas Recreatie Bedrijfsmakelaardij
Publicatie: Recreatie & Toerisme mei 2018

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

Overdracht in de zomer is geen punt meer

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

De economie draait goed, bedrijven zien de toekomst positief in en dat zet veel ondernemers in de recreatiesector aan om nieuwe plannen te maken. Makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij sprak tijdens het Trendcongres 2018 uit dat het aanbod van bedrijven in de etalage fors omhoog gaat.


Het inkomend toerisme blijft maar groeien maar ook de Nederlanders hebben weer meer zin in vrije tijd buiten het eigen huis. Daarmee gaan bezettingscijfers omhoog maar ook het bedrag van bestedingen in toerisme lijkt te groeien. Daar komt een belangrijke trend in het vakgebied bij. Nog maar enkele jaren geleden werd de verkoop van een recreatiebedrijf het liefst ver in het najaar of in de winter afgehandeld. Die tijd is voorbij. Of het nu het begin is van een nieuw toeristisch seizoen, of zelfs in de zomer, de overdracht na verkoop van recreatiebedrijven wordt gewoon gedaan. De traditie was dat recreatieondernemers vooral de kansrijke zomer volop wilden benutten. Geen enkel aanbod zou die exploitatiefocus omver krijgen. Anno 2018 is het de normaalste zaak van de wereld, in alle seizoenen worden recreatiebedrijven verkocht en aangekocht. Als makelaar ziet Van Erp daarin de trend dat recreatie professionaliseert.


De bedrijven die nu verkocht en aangekocht worden, zijn steeds vaker van ondernemers die een stevige visie hebben op recreatie en de markt. Voor hen is het duidelijk dat je in de winter investeert in nieuwe producten tot en met herinrichting met vernieuwende concepten. Zij zorgen er voor dat het onderhoud vóór het voorjaar is uitgevoerd. De operationele zaken worden opgeschaald met de kansen die het weer biedt. Dat betekent ook dat het niet veel meer uitmaakt op welk moment een bedrijf overgaat naar een nieuwe eigenaar. De zaken lopen goed door en in- en verkoop past in een strategische visie.


Brochure met 18 bedrijven

Alle ontwikkelingen bij elkaar loopt het aanbod van bedrijven dat nu te koop staat op. Of het nu aan de kust is, aan een meer of op de mooie Veluwe, exploitanten en investeerders krijgen volop de keuze. Van Erp: "Nu al hebben we achttien bedrijven in de etalage staan." U vindt deze in de bijgevoegde folder in Recreatie & Toerisme." Folder weg? Geen punt, je kunt het ook als download vinden op nritmedia.nl.


Heeft u interesse in één van deze dossiers, schroom dan niet om contact met Klaas van Erp en zijn team op te nemen: 073-640 88 88.



Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     




       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    28/11/24
    Exclusief voor leden
    Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
    Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
    28/11/24
    Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
    Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
    28/11/24
    Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
    Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
    26/11/24
    KLM wil lonen bevriezen
    Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
    26/11/24
    Exclusief voor leden
    KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
    Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
    25/11/24
    Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
    De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
    25/11/24
    Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
    Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
    25/11/24
    Exclusief voor leden
    Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
    Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

    ||| Agenda |||

    29/11/24 t/m 30-11-24
    29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
    Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
    03/12/24
    03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
    Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...