Geplaatst op: 23-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ruim 110 duizend bezoekers voor Jumbo Racedagen

Ruim 110 duizend bezoekers voor Jumbo Racedagen
Dat de strijd om de vrije tijd en euro’s van de consument op alle fronten wordt geleverd, bewijzen de populaire Jumbo Racedagen maar weer die supermarktketen Jumbo jaarlijks organiseert. Deze dagen die afgelopen Pinksterweekeinde plaatsvonden op Circuit Zandvoort, hebben maar liefst 110 duizend bezoekers getrokken, ruim 10% meer dan vorig jaar.


De Jumbo Racedagen in Zandvoort werden nog grootser opgezet dan voorgaande jaren. Met niet alleen een indrukwekkend raceprogramma, maar ook nog meer entertainment voor de hele familie en een bijzondere culinaire beleving. Dit alles bij elkaar zorgde voor een recordaantal bezoekers. Jumbo is een van de sponsoren van Max Verstappen.


Ceo van Jumbo Supermarkten Frits van Eerd: "We zijn ontzettend trots dat we ook dit jaar onze klanten weer een fantastisch evenement met hun grote sporthelden hebben kunnen bieden en onze passie voor racen met hen hebben kunnen delen. Het was dit jaar een nóg groter feest dan de afgelopen edities!”



Tijdens het weekend kwam Max Verstappen maar liefst zes keer in actie. Op eerste Pinksterdag ging hij met Red Bull teamgenoot Daniel Ricciardo en voormalig F1 coureur David Coulthard de baan op. Verstappen reed in de RB8 uit 2012 en Ricciardo en Coulthard stapten ieder in een eigen RB7 uit 2011, om vervolgens met deze Formule 1-bolides het publiek op burn-outs en donuts te trakteren.


Max Verstappen deelde ook handtekeningen uit, gaf interviews en podiumpresentaties en deed in een Aston Martin mee aan de Red Bull Caravanrace. Fans kregen de kans om Max toe te juichen tijdens een speciale circuittour waarbij hij op diverse locaties langs de duinen stopte. Max Verstappen: "De Jumbo Racedagen zijn voor mij een van de hoogtepunten van het jaar. Het is een mooi evenement. Ik heb me enorm vermaakt en hopelijk alle fans ook! Drie Red Bull Racing Formule 1-auto’s op hetzelfde moment op de baan, dat zie je niet zo vaak. Om dat dan ook nog in Nederland te doen, is gewoon heel bijzonder.”


Primeur: Ladies GT Race

Natuurlijk was er naast Verstappen nog veel meer te zien in Zandvoort. Bezoekers van de Jumbo Racedagen kregen een primeur met de eerste Ladies GT Race. Zeventien vrouwen, waaronder bekende Nederlanders en medewerksters van Jumbo, namen het tegen elkaar op. De afgelopen maanden volgden zij een cursus om hun racelicentie te behalen en zich voor te bereiden op hun eerste race op het legendarische circuit. De race ging niet zonder slag of stoot. Er werd getrokken, geduwd en gevochten. Op zondag won Jumbo-medewerkster Annemarie Smink de race en op maandag was dat BNN presentatrice Gwen van Poorten met een mooie tweede plaats voor food blogger Elise Gruppen en een derde plaats voor prinses Laurentien van Oranje.


Gevarieerd programma

De racefans maakten ook kennis met de geheel nieuwe FIA WTCR World Touring Car Cup. Tom Coronel verdedigde samen met wildcard-rijders Bernhard van Oranje en Michael Verhagen de Nederlandse eer. Toch werden de drie wedstrijden gewonnen door toerwagenhelden Yann Ehrlacher, Aurélien Comte en Jean-Karl Vernay. Racing Team Nederland beleefde haar laatste shakedown tijdens het weekend voordat ze afreist naar de 24-uurs race in Le Mans. Maandag vond ook de eerste Red Bull Caravanrace plaats. Dit leverde hilarische momenten op en zorgde voor een spectaculaire afsluiting.

Trefwoorden: evenementen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.