Geplaatst op: 23-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ruim 110 duizend bezoekers voor Jumbo Racedagen

Ruim 110 duizend bezoekers voor Jumbo Racedagen
Dat de strijd om de vrije tijd en euro’s van de consument op alle fronten wordt geleverd, bewijzen de populaire Jumbo Racedagen maar weer die supermarktketen Jumbo jaarlijks organiseert. Deze dagen die afgelopen Pinksterweekeinde plaatsvonden op Circuit Zandvoort, hebben maar liefst 110 duizend bezoekers getrokken, ruim 10% meer dan vorig jaar.


De Jumbo Racedagen in Zandvoort werden nog grootser opgezet dan voorgaande jaren. Met niet alleen een indrukwekkend raceprogramma, maar ook nog meer entertainment voor de hele familie en een bijzondere culinaire beleving. Dit alles bij elkaar zorgde voor een recordaantal bezoekers. Jumbo is een van de sponsoren van Max Verstappen.


Ceo van Jumbo Supermarkten Frits van Eerd: "We zijn ontzettend trots dat we ook dit jaar onze klanten weer een fantastisch evenement met hun grote sporthelden hebben kunnen bieden en onze passie voor racen met hen hebben kunnen delen. Het was dit jaar een nóg groter feest dan de afgelopen edities!”



Tijdens het weekend kwam Max Verstappen maar liefst zes keer in actie. Op eerste Pinksterdag ging hij met Red Bull teamgenoot Daniel Ricciardo en voormalig F1 coureur David Coulthard de baan op. Verstappen reed in de RB8 uit 2012 en Ricciardo en Coulthard stapten ieder in een eigen RB7 uit 2011, om vervolgens met deze Formule 1-bolides het publiek op burn-outs en donuts te trakteren.


Max Verstappen deelde ook handtekeningen uit, gaf interviews en podiumpresentaties en deed in een Aston Martin mee aan de Red Bull Caravanrace. Fans kregen de kans om Max toe te juichen tijdens een speciale circuittour waarbij hij op diverse locaties langs de duinen stopte. Max Verstappen: "De Jumbo Racedagen zijn voor mij een van de hoogtepunten van het jaar. Het is een mooi evenement. Ik heb me enorm vermaakt en hopelijk alle fans ook! Drie Red Bull Racing Formule 1-auto’s op hetzelfde moment op de baan, dat zie je niet zo vaak. Om dat dan ook nog in Nederland te doen, is gewoon heel bijzonder.”


Primeur: Ladies GT Race

Natuurlijk was er naast Verstappen nog veel meer te zien in Zandvoort. Bezoekers van de Jumbo Racedagen kregen een primeur met de eerste Ladies GT Race. Zeventien vrouwen, waaronder bekende Nederlanders en medewerksters van Jumbo, namen het tegen elkaar op. De afgelopen maanden volgden zij een cursus om hun racelicentie te behalen en zich voor te bereiden op hun eerste race op het legendarische circuit. De race ging niet zonder slag of stoot. Er werd getrokken, geduwd en gevochten. Op zondag won Jumbo-medewerkster Annemarie Smink de race en op maandag was dat BNN presentatrice Gwen van Poorten met een mooie tweede plaats voor food blogger Elise Gruppen en een derde plaats voor prinses Laurentien van Oranje.


Gevarieerd programma

De racefans maakten ook kennis met de geheel nieuwe FIA WTCR World Touring Car Cup. Tom Coronel verdedigde samen met wildcard-rijders Bernhard van Oranje en Michael Verhagen de Nederlandse eer. Toch werden de drie wedstrijden gewonnen door toerwagenhelden Yann Ehrlacher, Aurélien Comte en Jean-Karl Vernay. Racing Team Nederland beleefde haar laatste shakedown tijdens het weekend voordat ze afreist naar de 24-uurs race in Le Mans. Maandag vond ook de eerste Red Bull Caravanrace plaats. Dit leverde hilarische momenten op en zorgde voor een spectaculaire afsluiting.

Trefwoorden: evenementen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.