Hotel en bungalowpark populaire locaties vakantiewerk voor jongeren
Veel jongeren hebben komende zomer vakantiewerk. De recreatiesector
valt in de top 3 van aantrekkelijke werkplek.
Deze zomer staan ze zich weer uit te sloven, terwijl de rest van Nederland even
time-out heeft; de jongeren die vakantiewerk doen. Maar wat is eigenlijk de
grootste motivatie om juist in de vakantie te gaan werken? Het geld natuurlijk,
zo blijkt uit onderzoek van recruitmentspecialist YoungCapital onder 500
Nederlandse jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Met het zuurverdiende salaris
spaart 54% voor leuke dingen, zoals een vakantie, 45% voor andere belangrijke
dingen, zoals een auto, en 30% voor de studie.
Fun and games
Slechts 29% van de jongeren heeft een zomerbaantje voor de ervaring. En 11%
doet het puur om nieuwe vrienden te maken. Logisch, want het leukste aan de
zomerbaan zijn volgens de jongeren naast een goed salaris (61%) de leuke
collega’s (48%). Natuurlijk is het deze zomer niet alleen maar fun and games.
Het blijft natuurlijk gewoon ruk dat je moet werken als iedereen op het strand
ligt. En de hoge werkdruk is ook een minpunt volgens de jongeren. Maar, je
hoort ze verder niet klagen.
Top 3 vakantiewerk
Alle pro’s en con’s bij elkaar opgeteld, zijn de jongeren tot een
vakantiebaan-top 3 gekomen. Met op de eerste plek (35%) werken in een
restaurant, café of snackbar. Op de tweede plaats (20%) staat werken in een
winkel of supermarkt en op de derde plek (14%) bij een zwembad, hotel of
bungalowpark.
Trefwoorden: zomer, vakantie, werk, baan
|
|
06/02/25
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
|
31/01/25
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
|
28/01/25
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
|
28/01/25
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
|
27/01/25
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
|
24/01/25
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
|
24/01/25
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
|
23/01/25
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
|
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
|