Geplaatst op: 26-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campagne Groot Gelders Avontuur 2018 van start

Campagne Groot Gelders Avontuur 2018 van start

Vandaag start de kidscampagne ‘Groot Gelders Avontuur’. Een campagne die (potentiele) bezoekers moet inspireren erop uit te gaan in de Gelderse streken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) en er de meest coole attracties, spannende kastelen en uitdagende klimbossen te ontdekken. Binnen de campagne draait alles om een ‘Gelderse streken bucketlist’ met dingen die je als kind echt gedaan móet hebben in de Gelderse streken. De belevingswereld van het kind vormt het uitgangspunt, aangezien zij de belangrijkste beïnvloeder zijn van het dagje uit.


 De campagne start vandaag met een groot media-offensief op radio, tv en online om het platform grootgeldersavontuur.nl aan te jagen. Op NPO 3 bij Zapp is een fonkelnieuwe tv-spot te zien, de radiocampagne is te horen op de landelijke radiozenders Sky Radio, Q-Music en 100%NL als ook op alle dertien regionale zenders. Daarnaast draait er een preroll- en online display-campagne.

 

Op grootgeldersavontuur.nl ontdekken de kinderen door het invullen van een vragenlijst of ze een sportieveling, natuurvriend of weetjesvreter zijn. Op basis van dit persoonlijkheidsprofiel wordt een bucketlist met activiteiten in de Gelderse streken getoond, die zij kunnen delen met familie en vrienden.

 

De kinderen zijn met de digitale quiz al virtueel op avontuur geweest in de Gelderse streken. Met een Groot Gelders Avontuur doe-boekje in de hand, afgestemd op de belevingswereld van het kind komen de Gelderse streken pas écht tot leven. De content is een mix vol leuke activiteiten voor kinderen, zoals puzzels, raadsels, quizjes, weetjes, en verhalen. Naast verspreiding bij vakantieparken en campings in de Gelderse streken wordt het boekje meegezonden met OKKI, National Geographic Junior en Kidsweek.


Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. In 2017 bezochten meer dan 1 miljoen gezinnen met kinderen de Gelderse streken. Groot Gelders Avontuur maakt onderdeel uit van het programma Gelderse streken.

Gelderse streken is een gezamenlijk initiatief van de vier Gelderse Bureaus voor Toerisme: VisitVeluwe, Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=EPjSryfshGw
Trefwoorden: Campagne, media, kinderen

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...