Ibis Styles Haarlem City Hotel exclusief afgehuurd voor teams Haarlemse Honkbalweek

Ibis Styles Haarlem City Hotel is 13 tot en met 22 juli exclusief afgehuurd ten behoeve van één van Nederlands meest geliefde internationale topsportevenementen, de Haarlemse Honkbalweek. Eerdere jaargangen hebben toeschouwersaantallen laten zien van tienduizenden bezoekers. Zij moeten echter een plek vinden elders in de omgeving; het hotel is gedurende deze periode de thuisbasis voor alle deelnemende teams.
Het is mede dankzij grote inspanning van het comité Honkbalweek Haarlem dat er ook dit jaar een aantrekkelijk programma wordt neergezet. De uitdaging om het evenement financieel gezond te krijgen, is succesvol aangegaan middels crowdfunding, partner- en sponsorships. Samen met de KNBSB, vrijwilligers, partners en andere betrokken partijen is er hard gewerkt om van de 29ste Honkbalweek een groot succes te maken.
Op Initiatief van de KNBSB, gemeente Haarlem en vrijwilligers is een haalbaarheidsstudie gedaan. Op basis hiervan is een driejarenplan opgesteld. De grootste transitie zit in organisatorische wijzigingen; aan strategische samenwerkingen met en het verbinden van de Bond, lokale partijen, gemeente, en honk-en sorfbalverenigingen. In tegenstelling tot voorgaande edities heeft de bond nu ook zitting in de organisatie, want voor hen -en de sport- een mooie promotie-boost oplevert. Dit evenement haalt namelijk zowel nationale als internationale media.
Het sterke deelnemersveld bestaat uit topteams uit Cuba, Japan, Chinese Taipei, Italië, Duitsland en het Nederlands Koninkrijk. Gekozen is voor een hotel die aan alle vereisten van deze internationale topsporters voldoen. Strategisch gelegen op nog geen 10 minuten lopen van de honkbalvelden, zorgt dit ervoor dat de sporters zich volledig kunnen concentreren op hun presteren.
De Honkbalweek Haarlem, neemt met zijn rijke historie sinds 1961, een unieke plek in bij de evenementen in Nederland. Eens in de twee jaar wordt topsport gecombineerd met gezelligheid en entertainment. In 10 dagen tijd passeren ongeveer 30.000 bezoekers de poorten. Families vieren hier hun vakantie en voor bedrijven is het een relatie-marketing-event pur sang. Het deelnemersveld bestaat uit het Nederlands team, Duitsland, Italië, Japan, Chinese Taipei en Cuba. Dit jaar is de start op vrijdag 13 juli en de finale zal worden gespeeld op zondag 22 juli.