Geplaatst op: 27-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde zakenreis-managementorganisatie, publiceert haar jaarlijkse Responsible Business rapport. Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt richting de doelstellingen voor 2020. Dit rapport heeft ook het Global Compact Advanced Level van de Verenigde Naties (VN) bereikt, dit onderstreept het succes van het CWT’s programma voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft CWT de EcoVadis gold rating ontvangen. Dit toont aan dat CWT op de goede weg is naat maatschappelijk verantwoord ondernemen.

CWT’s Responsible Business rapport geeft blijk van de inzet van CWT om op integere wijze te denken, te handelen en te leven. Het beschrijft de belangrijkste prestaties van CWT op de zeven gebieden van MVO: Verantwoorde Bedrijfsstrategie & Bestuur, Bedrijfsethiek en -gedrag, Human Recources, Mensenrechten, Milieu, Maatschappelijke Betrokkenheid en Verantwoorde Produkten & Diensten.

 De belangrijkste resultaten in 2017:

  • CWT heeft twee taskforces in het leven geroepen die zich richten op culturele diversiteit op de werkvloer en de bestrijding van mensenhandel.
  • CWT heeft haar gedragscode voor bedrijfsethiek en -gedrag grondig herzien in lijn met de meest recente reglementen en wetgeving in de sector. Ook is de verplichte gedragscode training voor nieuwe en huidige werknemers voortgezet; 99% van de medewerkers heeft deze voltooid. 
  • Voor het klimaatneutraal maken van twee wereldwijde evenementen heeft CWT 515 ton CO2-equivalenten gecompenseerd via het Carbon for Water™ initiatief. Dit project helpt de plattelandsgemeenschappen in Kenia door het uitdelen van waterfilters. Zo wordt voorkomen dat er bomen moeten worden gekapt voor het verkrijgen van veilig drinkwater. Dankzij CWT werden in 2017 maar liefst 1.155 waterfilters uitgedeeld aan ongeveer 10.945 begunstigden in Kenia. 
  • CWT lanceerde haar sociale intranet netwerk voor meer dan 18.000 gebruikers in bijna 50 CWT-landen. In slechts drie maanden tijd gebruikte driekwart van de medewerkers deze nieuwe digitale tool, genaamd 'Buzz'. Het helpt medewerkers op de hoogte te blijven van alle relevante bedrijfsinformatie, interne contacten te leggen en samen te werken.
  • CWT heeft haar strijd tegen mensenhandel geïntensiveerd door invoering van een steviger beleid, mensen meer bewust maken door middel van educatie en een nauwere samenwerking met belanghebbenden en leidende partijen. Medewerkers van CWT konden participeren in de wereldwijde 'Walk The World Together Challenge' voor het ondersteunen van ECPAT International*. Dit initiatief om gezamenlijk 24.901 mijl (de omtrek van de aarde) te lopen heeft het bewustzijn en de financiële steun voor de aanpak van mensenhandel vergroot.
  • CWT organiseerde in 2017 - in samenwerking met 79 liefdadigheidsorganisaties - wereldwijd meer dan 100 initiatieven voor het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid.

Deze resultaten laten zien dat CWT op koers ligt om haar ambities voor het jaar 2020 op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen te realiseren. Tegelijkertijd laten de resultaten zien op welke wijze CWT voldoet aan de eisen van de Global Compact Advanced Level van de VN.

 

Link: https://www.carlsonwagonlit.com/nl/nl/home/
Trefwoorden: zakenreis, publicatie rapportage, maatschappelijk verantwoord ondernemen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.