Geplaatst op: 27-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel boekt aanzienlijke vooruitgang in maatschappelijkverantwoord ondernemen

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde zakenreis-managementorganisatie, publiceert haar jaarlijkse Responsible Business rapport. Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt richting de doelstellingen voor 2020. Dit rapport heeft ook het Global Compact Advanced Level van de Verenigde Naties (VN) bereikt, dit onderstreept het succes van het CWT’s programma voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft CWT de EcoVadis gold rating ontvangen. Dit toont aan dat CWT op de goede weg is naat maatschappelijk verantwoord ondernemen.

CWT’s Responsible Business rapport geeft blijk van de inzet van CWT om op integere wijze te denken, te handelen en te leven. Het beschrijft de belangrijkste prestaties van CWT op de zeven gebieden van MVO: Verantwoorde Bedrijfsstrategie & Bestuur, Bedrijfsethiek en -gedrag, Human Recources, Mensenrechten, Milieu, Maatschappelijke Betrokkenheid en Verantwoorde Produkten & Diensten.

 De belangrijkste resultaten in 2017:

  • CWT heeft twee taskforces in het leven geroepen die zich richten op culturele diversiteit op de werkvloer en de bestrijding van mensenhandel.
  • CWT heeft haar gedragscode voor bedrijfsethiek en -gedrag grondig herzien in lijn met de meest recente reglementen en wetgeving in de sector. Ook is de verplichte gedragscode training voor nieuwe en huidige werknemers voortgezet; 99% van de medewerkers heeft deze voltooid. 
  • Voor het klimaatneutraal maken van twee wereldwijde evenementen heeft CWT 515 ton CO2-equivalenten gecompenseerd via het Carbon for Water™ initiatief. Dit project helpt de plattelandsgemeenschappen in Kenia door het uitdelen van waterfilters. Zo wordt voorkomen dat er bomen moeten worden gekapt voor het verkrijgen van veilig drinkwater. Dankzij CWT werden in 2017 maar liefst 1.155 waterfilters uitgedeeld aan ongeveer 10.945 begunstigden in Kenia. 
  • CWT lanceerde haar sociale intranet netwerk voor meer dan 18.000 gebruikers in bijna 50 CWT-landen. In slechts drie maanden tijd gebruikte driekwart van de medewerkers deze nieuwe digitale tool, genaamd 'Buzz'. Het helpt medewerkers op de hoogte te blijven van alle relevante bedrijfsinformatie, interne contacten te leggen en samen te werken.
  • CWT heeft haar strijd tegen mensenhandel geïntensiveerd door invoering van een steviger beleid, mensen meer bewust maken door middel van educatie en een nauwere samenwerking met belanghebbenden en leidende partijen. Medewerkers van CWT konden participeren in de wereldwijde 'Walk The World Together Challenge' voor het ondersteunen van ECPAT International*. Dit initiatief om gezamenlijk 24.901 mijl (de omtrek van de aarde) te lopen heeft het bewustzijn en de financiële steun voor de aanpak van mensenhandel vergroot.
  • CWT organiseerde in 2017 - in samenwerking met 79 liefdadigheidsorganisaties - wereldwijd meer dan 100 initiatieven voor het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid.

Deze resultaten laten zien dat CWT op koers ligt om haar ambities voor het jaar 2020 op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen te realiseren. Tegelijkertijd laten de resultaten zien op welke wijze CWT voldoet aan de eisen van de Global Compact Advanced Level van de VN.

 

Link: https://www.carlsonwagonlit.com/nl/nl/home/
Trefwoorden: zakenreis, publicatie rapportage, maatschappelijk verantwoord ondernemen

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.