Geplaatst op: 03-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

Kersen kopen verandert in Betuwse fruitattractie

Kersen kopen verandert in Betuwse fruitattractie

Een gezelschap van 128 dagrecreanten van Chinese afkomst bracht maandag 2 juli een bezoek aan de Betuwe. Bij de fruitstal Boomgaard d’n Kerkewaerdtvan Betuwe Kers in Wadenoijen maakten zij een stop om de Betuwse kersen te proeven. Kersen verkopen wordt steeds meer een beleving van landschap en fruit. Dat leidt tot een nieuwe ontwikkeling.


Daarnaast namen de Chinese bezoekers een kijkje in boomgaard d’n Kerkewaerdt om zelf te zien hoe de kersen groeien en rijpen en het kersengevoel te beleven, waarbij ze de mogelijkheid hadden om zelf hun kersen te plukken.


Uitje
De Betuwe staat bekend om haar heerlijke kersen en wordt daarom ook wel de fruittuin van Nederland genoemd. Ondernemer Aart Blom, eigenaar van Boomgaard d’n Kerkewaerdt en Betuwe Kers BV: "We merken dat steeds meer mensen naar ons toe komen als uitje. Waar ze vroeger alleen kwamen om kersen te kopen, willen ze er steeds meer een belevenis van maken: meer weten over de teelt, meekijken, zelf plukken. En daarnaast een hapje eten en wat drinken natuurlijk.”


Fruitattractie bij A15

Geïnspireerd geraakt door zijn eigen ervaringen - en door uitgebreid onderzoek van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland en regiobestuurders naar de haalbaarheid van een grote, op streekproducten gebaseerde dag-attractie in Rivierenland - heeft Aart Blom het initiatief genomen om zo'n streekbelevingscentrum rond fruit te gaan realiseren bij boomgaard d’n Kerkewaerdt,aan afslag 31 van de A15 in Wadenoijen.

Binnen het concept zal naast de verkoop van streekproducten ook ruimte zijn voor gastronomie. Verder is het van belang dat er voor bezoekers wat te zien en doen is, en dat het aanbod meebeweegt met de seizoenen door het organiseren van evenementen.


Open Kersendagen 

"We houden hier al de Open Kersendagen" zegt Aart Blom. "Het enthousiasme van de mensen tijdens zo’n weekend is fantastisch. Niets mooier dan zoiets het jaarrond te gaan doen.”
Op zaterdag 7 en zondag 8 juli 2018 zijn dit jaar de Open Kersendagen. Twee dagen lang is het groot feest in de boomgaard, met livemuziek en vele activiteiten voor jong en oud. Bezoek voor meer informatie: https://betuwekers.nl/open-kersendagen-2018/
Trefwoorden: attractie, recreatie, beleving, fruit, Wadenoijen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.