Geplaatst op: 17-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Foto: Prijsvraag Utrecht Wereldberoemd

Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aangeven hoe je het beste al het bijzondere erfgoed van deze regio op de kaart kunt zetten. De inzendtermijn voor de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd is gesloten. Afgelopen weken zijn 143 ideeën ingezonden om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten. Een verfrissende aanpak waarbij het publiek kennis deelt.


Van 15 mei tot 15 juli kon iedereen ideeën inzenden op de vraag: "Hoe maak jij het erfgoed in de provincie Utrecht wereldberoemd?". Utrecht barst namelijk van de bijzondere geschiedenis, historische objecten en unieke verhalen: ons Utrechts erfgoed. Door mee te doen met de prijsvraag vragen inzenders aandacht voor het erfgoed dat zij belangrijk vinden én maken ze kans op mooie (geld)prijzen.

De zevenkoppige jury gaat komende weken in beraad om tien finalisten te selecteren. De finalisten hebben de tien beste ideeën ingezonden om het erfgoed in Utrecht in het zonnetje te zetten en maken daarmee kans op de hoofdprijs. Wie de hoofdprijs wint, wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober.


Om de ideeën te verfijnen en te pitchen tijdens de grote finale op 6 oktober 2018, krijgen de tien finalisten een pitchtraining aangeboden door het Utrechtse bedrijf Jonge Honden. De pitches worden opgenomen en op 1 september gepresenteerd op de website www.utrechtwereldberoemd.nl. De hele maand september is het dan mogelijk om op jouw favoriete pitch te stemmen. Zo kun je laten zien wat jij het beste idee vindt voor het erfgoed in de provincie Utrecht. De pitch met de meeste stemmen, wint de Utrecht Wereldberoemd-fiets.


Tijdens de prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober is er niet alleen aandacht voor de tien finalisten, maar ook voor de overige 133 ideeën. Bij de ideeënmarktplaats die tijdens de prijsuitreiking plaatsvindt kunnen bedenkers in contact komen met ondernemers en andere geïnteresseerden. Zo matchen we aanbod (ideeën) met vraag (investeerders/ondernemers), meldt de organisatie.

Trefwoorden: recreatie, natuur, erfgoed, monument, marketing, leisure, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.