Geplaatst op: 17-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Foto: Prijsvraag Utrecht Wereldberoemd

Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aangeven hoe je het beste al het bijzondere erfgoed van deze regio op de kaart kunt zetten. De inzendtermijn voor de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd is gesloten. Afgelopen weken zijn 143 ideeën ingezonden om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten. Een verfrissende aanpak waarbij het publiek kennis deelt.


Van 15 mei tot 15 juli kon iedereen ideeën inzenden op de vraag: "Hoe maak jij het erfgoed in de provincie Utrecht wereldberoemd?". Utrecht barst namelijk van de bijzondere geschiedenis, historische objecten en unieke verhalen: ons Utrechts erfgoed. Door mee te doen met de prijsvraag vragen inzenders aandacht voor het erfgoed dat zij belangrijk vinden én maken ze kans op mooie (geld)prijzen.

De zevenkoppige jury gaat komende weken in beraad om tien finalisten te selecteren. De finalisten hebben de tien beste ideeën ingezonden om het erfgoed in Utrecht in het zonnetje te zetten en maken daarmee kans op de hoofdprijs. Wie de hoofdprijs wint, wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober.


Om de ideeën te verfijnen en te pitchen tijdens de grote finale op 6 oktober 2018, krijgen de tien finalisten een pitchtraining aangeboden door het Utrechtse bedrijf Jonge Honden. De pitches worden opgenomen en op 1 september gepresenteerd op de website www.utrechtwereldberoemd.nl. De hele maand september is het dan mogelijk om op jouw favoriete pitch te stemmen. Zo kun je laten zien wat jij het beste idee vindt voor het erfgoed in de provincie Utrecht. De pitch met de meeste stemmen, wint de Utrecht Wereldberoemd-fiets.


Tijdens de prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober is er niet alleen aandacht voor de tien finalisten, maar ook voor de overige 133 ideeën. Bij de ideeënmarktplaats die tijdens de prijsuitreiking plaatsvindt kunnen bedenkers in contact komen met ondernemers en andere geïnteresseerden. Zo matchen we aanbod (ideeën) met vraag (investeerders/ondernemers), meldt de organisatie.

Trefwoorden: recreatie, natuur, erfgoed, monument, marketing, leisure, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.