Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland
Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl
gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe
website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor
golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.
In samenwerking met de
NHTV heeft de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties (NVG) een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van
inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en
Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te
golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen
lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl,
waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.
Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de
oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch
rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en
recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard
euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van
het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan
de gemiddelde toerist’.
Play Golf in Holland
De Nederlandse
golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van
gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de
mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te
boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met
overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid
in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie
beschikbaar.
De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl
, NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe
mogelijkheid. "Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de
banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze
willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in
golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de
banen zelf."
Link: https://www.playgolfinholland.nl
Trefwoorden: spor, golfen, golfbanen, marketing, inkomend toerisme
|
|
06/11/24
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
|
15/10/24
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
|
11/10/24
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
|
09/10/24
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
|
19/09/24
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
|
11/09/24
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
|
29/08/24
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
|
27/08/24
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|