Geplaatst op: 15-08-2018
Auteur: Marc Gerlings

Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)

Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)
Foto: Promperu
In het bijzijn van tal van bedrijven en koffieproducenten heeft Roger Valencia, de Peruaanse minister van Buitenlandse Handel en Toerisme, afgelopen weekend het nieuwe merk Cafés del Perú (koffies uit Peru) gepresenteerd. Het merk moet bijdragen aan de wereldwijde positionering van een belangrijk nationaal product uit Peru: koffie en het ondersteunt meteen toerisme naar Peruaanse regio’s.

"Deze nationale en internationale lancering heeft als doel om Peruaanse koffie als merk van uitstekende kwaliteit te positioneren in de internationale markt”, aldus Valencia Espinoza tijdens de presentatie in de stad Pucallpa afgelopen weekend.

Ontdek Peru met de koffieroutes

Er zijn in Peru verschillende koffieroutes waar je niet alleen kunt kijken hoe en waar de koffie verbouwd wordt, maar waar je ook de mensen achter de koffie kunt ontmoeten.

In de regio Cajamarca in het noorden van Peru (op 1.15 uur vliegen van de hoofdstad Lima ligt de stad Cajamarca), zijn verschillende boeiende routes te vinden. Vooral de provincies Jaén en San Ignacio in deze noordelijke regio zijn bezaaid met boerderijen en koffieplantages die vaak ook de deuren openen voor geïnteresseerde gasten.

Ook de regio Chachapoyas in het noorden van Peru te bezoeken, in de Amazone wordt gepromoot. In de stad zijn verschillende winkels met de lekkerste bonen, en op ongeveer twee uur rijden van de stad in Rodriguez de Mendoza is een lokale onderneming te vinden die het hele productieproces kan laten zien.


Trefwoorden: toerisme, routes, koffie, positionering, pr, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.