Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-08-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ludieke guerrilla-actie zet IJmuiden Rauw aan Zee op de kaart

Ludieke guerrilla-actie zet IJmuiden Rauw aan Zee op de kaart
IJmuiden wil zich bij inwoners van Amsterdam en Haarlem nadrukkelijker als strandbestemming op de kaart zetten. Passend bij haar imago IJmuiden Rauw aan Zee vond afgelopen weekend een guerrilla-actie van citymarketing Punt IJmuiden plaats.


IJmuiden ziet zichzelf als een plek van rauwe schoonheid. Met brede duinen en een zee waar enorme schepen langs de pier verdwijnen aan de horizon. Een breed, rustig en stoer strand, met ruimte en mogelijkheden voor veel verschillenden watersporten.Dit alles met de rauwe achtergrond van de haven en industrie van IJmuiden.


Actie op veel fronten

Mensen konden gratis meerijden met een speciaal aangeklede strandbus van station Sloterdijk en station Haarlem naar IJmuiden aan zee. Een aanbod dat op driehoeksborden op lantaarnpalen in Amsterdam en Haarlem werd aangekondigd. Verder ligt green graffiti op strategische plaatsen rond de stations, die een aantal weken blijft liggen. Daarnaast is de social media campagne een belangrijk onderdeel van de marketingactie. De aankondiging van de actie heeft op Facebook al 10.000 mensen bereikt. Door het maken en delen van een professioneel filmpje van de actie is de exposure op social media groot.


Gratis drankje voor bezoekers

En, ondanks het tegenvallende weer grepen veel strandliefhebbers de actie aan om het strand van IJmuiden te (her)ontdekken. Zoals een strandgast het zei: "Voor mijn verhuizing naar Amsterdam ging ik altijd naar het IJmuidense strand en ik vond het er heerlijk. Deze actie was een goede aanleiding om weer eens terug te gaan!” De eerste strandgasten op zaterdag zijn ontvangen door wethouder Jeroen Verwoort met een strandpakket met daarin een strandbal, vissershoedje, magazine .IJmuiden en een lunchbon voor één van de strandtenten. De strandondernemers dragen graag bij aan een positief imago van IJmuiden als strandbestemming en hebben de bezoekers een gratis drankje aangeboden.


Vanwege het tegenvallende weer hebben circa 50 personen van de bus gebruik gemaakt. Toch spreekt IJmuiden van een succes vanwege de vele positieve reacties en het bereik van de actie. Bijzonder was het Franse gezin dat in Haarlem in de bus stapte. Zij verbleven vanwege de Amsterdamse drukte in Haarlem en lieten zich overhalen een dagje strand te doen.


Bereikbaar

Met deze actie vestigt Citymarketing Punt IJmuiden in samenwerking met IJmuiden Rauw aan Zee de aandacht op de voordelen van het strand van IJmuiden aan Zee: goed bereikbaar met de bus vanuit Amsterdam en Haarlem en met de auto vanwege de uitstekende parkeermogelijkheden.

Trefwoorden: marketing, stranden, kustgebieden, dagrecreatie, noord-holland

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...