Zet je regio de kaart 2018 - Roermond
Snelle ontwikkelingen in marketing, producten en data maken stevig vakcongres nodig
Op donderdag 1 november komt de vakwereld die leisure van regio’s bepaalt naar Roermond voor de 2e Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Regionale
ontwikkeling is niet alleen noodzakelijk voor de toeristische ontwikkeling. De
BV Nederland heeft behoefte aan sterke bestemmingen waarin recreatie, economie
en leisure in balans zijn. Mis deze Vakdag niet en boek nu je ticket.
We leven in een jaar waarin veel aandacht is voor:
- Creatieve bloeiende regio’s
- Balans tussen bezoekersdruk en leefbaarheid
- Inhaalslag in onderzoek uit data voor toerisme en recreatie
- Routes vormen de ruggengraat voor ondernemers in het groen en bloeiende
steden
Limburg vol bijzondere projecten
Roermond is de stad en Limburg de provincie waarin veel ontwikkelingen
samenvallen. Talloze regionale en grensoverschrijdende projecten trekken de
aandacht van de rest van Nederland. In Roermond komen de beste sprekers van
heel Nederland over ontwikkeling, marketing, retail, big data, beleving, hoe je
succesvolle productontwikkeling inzet en verrassende routes samen.
Consumenten zoeken
- Regio’s waar je verliefd op wordt
- Mix en match, snelle combinaties tussen attracties en cultuur op korte
afstand
- Inspirerende steden en unieke natuur
- Leisure en business samen vormen steeds vaker samen het verdienmodel
- Uitzonderlijke cultuur en evenementen doen wonderen voor regio’s
- Routes verbinden. Hierdoor krijgt bijvoorbeeld de Limes de kans op de titel
UNESCO werelderfgoed
- Data en ontwikkeling in symbiose om te grote druk voorspelbaar te maken
- Professionalisering in samenwerking entertainment, media en toerisme.
Dit vraagt om vakmensen die volop de kans krijgen om te netwerken, samenwerken,
inspiratie op te doen en kennis te vermeerderen. Daarvoor is de Vakdag Zet je
regio de kaart 2018 nodig.
Link: https://www.zetjeregioopdekaart.nl/
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: regio, regionale ontwikkeling, attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, sport, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme
|
|
24/12/24
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
|
23/12/24
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
|
20/12/24
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
|
06/12/24
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
|
04/12/24
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
|
04/12/24
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
|
29/11/24
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
|
22/11/24
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
|