Geplaatst op: 04-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Jacco Vonhof is voorzitter MKB-Nederland

Jacco Vonhof is voorzitter MKB-Nederland
Foto: MB-Nederland.
De Zwolse ondernemer Jacco Vonhof (48) is met ingang van 4 september 2018 de nieuwe voorzitter van brancheorganisatie MKB-Nederland. Met Vonhof haalt de organisatie een ondernemer in hart en nieren binnen, die MKB-Nederland weer smoel wil geven in Den Haag en ver daarbuiten.

Gedreven, maatschappelijk betrokken, een verbinder en bovendien in staat ondernemers aan te spreken en waar nodig in beweging te krijgen. Zo typeert Claudia Reiner, namens het bestuur van MKB-Nederland voorzitter van de selectiecommissie, Jacco Vonhof. "Hij is geen bestuurder, hij is ondernemer. Zo praat hij en zo handelt hij en daar waren we naar op zoek. Jacco is in onze overtuiging de man die het profiel van MKB-Nederland kan versterken en het midden- en kleinbedrijf als geen ander een stem kan geven.”

Als "gesjeesde rechtenstudent” en met de ervaring dat "werken voor een baas” niets voor hem is, kocht Jacco Vonhof bijna 25 jaar geleden een ladder en een bestelbusje en begon hij in Zwolle voor zichzelf als glazenwasser. Die eenmanszaak bouwde hij door de jaren uit tot een middelgroot schoonmaakbedrijf dat actief is in het noorden en midden van het land.

Ondernemer vs onderneming
Jacco Vonhof is geen onbekende bij de vereniging MKB-Nederland. Als regiovoorzitter van VNO-NCW Midden werkte hij nauw samen zijn collega’s van MKB-Nederland aldaar en had hij zitting in het dagelijks bestuur van VNO-NCW. "Juist daar heb ik ervaren dat het een heel verschil is of je ondernemer bent of topman van een grote onderneming. Zo zie ik de twee organisaties ook: VNO-NCW is er voor de ondernemingen, MKB-Nederland is er voor de ondernemers. Ik ben boven alles ondernemer en zit bij MKB-Nederland dus goed op mijn plek.”

Net als het bestuur van MKB-Nederland hecht Vonhof aan de samenwerking met VNO-NCW. Niettemin vindt ook hij dat het echte ondernemersgeluid veel sterker moet klinken – "in Den Haag en ver daarbuiten” - en dat het profiel van MKB-Nederland versterking behoeft. "Daar ga ik me de komende vier jaar hard voor maken en daar heb ik ontzettend veel zin in. Er is veel dat ons bindt, maar ook genoeg dat ons scheidt. Dat moet goed zichtbaar zijn.”
Topics:Leisure
Trefwoorden: mkb, branche, belangenbehartiging

CELTH





||| Nieuws |||

03/03/25
Exclusief voor leden
Sunny Cars richt pr op landelijke media
Pr-bureau nxt agency meldt de samenwerking met autohuurspecialist Sunny Cars aan. De samenwerking richt zich op het positioneren van Sunny Cars als thought leader in de autoverhuurbranche. Data gaat meer een rol spelen in de pr-strategie.
28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
26/02/25
Exclusief voor leden
Booking zet in op AI en Connected Trips
Booking Holdings heeft een sterk 2024 achter de rug en wist zowel boekingen als omzet en winst flink te verbeteren ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf ziet voor 2025 wereldwijd een grote belangstelling voor reizen en zet zelf fors in op AI-agents en zogenaamde Connected Trips.
26/02/25
Exclusief voor leden
Nationale Campermarkt opent inschrijvingen
Vanaf vandaag kunnen particulieren een camper verkoopplaats reserveren voor de tweede editie van de Nationale Campermarkt, die plaatsvindt op zaterdag 5 april 2025 bij FlevoNice in Biddinghuizen.
25/02/25
Exclusief voor leden
TUI biedt vrijetijdsactiviteiten voor locals aan
TUI heeft een nieuw initiatief gelanceerd dat zich richt op lokale ervaringen: ‘Experiences for Locals’. Dit programma biedt unieke activiteiten en uitstapjes aan mensen in hun eigen omgeving, zonder dat ze daarvoor hoeven te reizen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.