Geplaatst op: 04-09-2018
Auteur: Hans van Leeuwen
Pleisureworld NRIT

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!
Pleisureworld NRIT organiseert op maandag 17 september in Arnhem de workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt.


Wie tegenwoordig succesvol wil zijn, moet beschikken over de juiste contacten, online marketing strategie en een uitstekende CRM-database. Voor toeleveranciers is het van groot belang om te weten waar de potentiële klanten zich bevinden, wat het beste moment is om een afspraak te maken en wie de beslissers zijn.


De markt van recreatie & toerisme is booming en het plafond is nog niet in zicht. Ook gaan we gemakkelijker de grens over en is de Nederlandse markt steeds meer een onderdeel van een internationaal speelveld. Andere markt segmenten als horeca en retail veranderen, ze verbreden hun aanbod. Denk bijvoorbeeld aan retailtainment. Ook de regio en gebiedsontwikkeling speelt een steeds voornamere rol als het gaat om grootschalige leisure-ontwikkelingen.


Meer concurrentie maar ook volop kansen

Zowel dag- als verblijfsrecreatie verrast ons bijna dagelijks met de aankondiging van alweer een nieuwe dagattractie of de ontwikkeling van vakantieresorts met de meest luxueuze villa’s. Wij zien een toename in franchise concepten en de opkomst van de I.P.’s, ook wel Intellectual Properties genoemd. Ook het toegenomen inkomend toerisme uit België en Duitsland zorgt voor een gestage groei in leisure, en de Chinese middenklasse komt er aan.


Hans van Leeuwen ziet als trendwatcher en adviseur van Pleisureworld NRIT ook tegentrends die zich meer richten op nichemarkten of ontwikkelingen waar vooral de toekomstige generaties waaronder Millennials en generatie Z heel anders de vrije tijd zullen gaan beleven. Issues als duurzaamheid, cradle to cradle en circulair mogen we niet negeren. Nu al verlangen grote internationale bedrijven ernaar dat toeleveranciers hun eerder geleverde producten en diensten onvoorwaardelijk retour nemen.


De economische vooruitzichten zien er nog steeds rooskleurig uit, ook bij veel recreatieondernemers. Mede door de groei in het toerisme en dagrecreatie. Door de economische voorspoed is er weer volop (financiële) ruimte voor nieuwe plannen en investeringen. Daarom organiseert Pleisureworld NRIT speciaal voor leveranciers opnieuw de succesvolle workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!’.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’

De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ van maandag 17 september a.s. is volledig vernieuwd en biedt houvast voor bedrijven op zoek naar nieuwe verkoopsuccessen. Deelnemers aan de workshop weten na afloop alles over hun klantenpiramide en wie de beslissers zijn in de markt. Als organisator van de vakdagen ‘Het vakantiepark van de toekomst’, ‘Het nieuwe dagje uit’ en ‘Zet je regio op de kaart’ weet Pleisureworld NRIT als geen ander wat er speelt in de totale vrijetijdsmarkt.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ biedt een 3 uur durende leergang in de vorm van een presentatie met cases uit de praktijk. De belangrijke trends komen aan bod en u krijgt inzicht in het veranderende ondernemers-speelveld door de toenemende verbreding in dag- en verblijfsrecreatie. Nieuwe kansen dienen zich aan in het segment van horeca, retailtaiment, gebiedsontwikkelingen zoals de Leisure Boulevards en de enorme toename in Family Entertainment Centers. Naast de verbreding in de recreatiemarkt op de Nederlandse markt zullen wij ook aandacht besteden aan de mogelijkheden in het buitenland.


Inschrijven kan via: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/


Link: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, horeca, retail, leisure, attractieparken, recron, khn

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/01/25
Exclusief voor leden
Wie zijn uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar?
Camping De Kleine Wolf in Nederland is uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar. Camping44 in Italië werd de Europese winnaar. Deze campings zijn gekozen door 11.000 kampeerders.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...