Geplaatst op: 04-09-2018
Auteur: Hans van Leeuwen
Pleisureworld NRIT

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!
Pleisureworld NRIT organiseert op maandag 17 september in Arnhem de workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt.


Wie tegenwoordig succesvol wil zijn, moet beschikken over de juiste contacten, online marketing strategie en een uitstekende CRM-database. Voor toeleveranciers is het van groot belang om te weten waar de potentiële klanten zich bevinden, wat het beste moment is om een afspraak te maken en wie de beslissers zijn.


De markt van recreatie & toerisme is booming en het plafond is nog niet in zicht. Ook gaan we gemakkelijker de grens over en is de Nederlandse markt steeds meer een onderdeel van een internationaal speelveld. Andere markt segmenten als horeca en retail veranderen, ze verbreden hun aanbod. Denk bijvoorbeeld aan retailtainment. Ook de regio en gebiedsontwikkeling speelt een steeds voornamere rol als het gaat om grootschalige leisure-ontwikkelingen.


Meer concurrentie maar ook volop kansen

Zowel dag- als verblijfsrecreatie verrast ons bijna dagelijks met de aankondiging van alweer een nieuwe dagattractie of de ontwikkeling van vakantieresorts met de meest luxueuze villa’s. Wij zien een toename in franchise concepten en de opkomst van de I.P.’s, ook wel Intellectual Properties genoemd. Ook het toegenomen inkomend toerisme uit België en Duitsland zorgt voor een gestage groei in leisure, en de Chinese middenklasse komt er aan.


Hans van Leeuwen ziet als trendwatcher en adviseur van Pleisureworld NRIT ook tegentrends die zich meer richten op nichemarkten of ontwikkelingen waar vooral de toekomstige generaties waaronder Millennials en generatie Z heel anders de vrije tijd zullen gaan beleven. Issues als duurzaamheid, cradle to cradle en circulair mogen we niet negeren. Nu al verlangen grote internationale bedrijven ernaar dat toeleveranciers hun eerder geleverde producten en diensten onvoorwaardelijk retour nemen.


De economische vooruitzichten zien er nog steeds rooskleurig uit, ook bij veel recreatieondernemers. Mede door de groei in het toerisme en dagrecreatie. Door de economische voorspoed is er weer volop (financiële) ruimte voor nieuwe plannen en investeringen. Daarom organiseert Pleisureworld NRIT speciaal voor leveranciers opnieuw de succesvolle workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!’.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’

De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ van maandag 17 september a.s. is volledig vernieuwd en biedt houvast voor bedrijven op zoek naar nieuwe verkoopsuccessen. Deelnemers aan de workshop weten na afloop alles over hun klantenpiramide en wie de beslissers zijn in de markt. Als organisator van de vakdagen ‘Het vakantiepark van de toekomst’, ‘Het nieuwe dagje uit’ en ‘Zet je regio op de kaart’ weet Pleisureworld NRIT als geen ander wat er speelt in de totale vrijetijdsmarkt.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ biedt een 3 uur durende leergang in de vorm van een presentatie met cases uit de praktijk. De belangrijke trends komen aan bod en u krijgt inzicht in het veranderende ondernemers-speelveld door de toenemende verbreding in dag- en verblijfsrecreatie. Nieuwe kansen dienen zich aan in het segment van horeca, retailtaiment, gebiedsontwikkelingen zoals de Leisure Boulevards en de enorme toename in Family Entertainment Centers. Naast de verbreding in de recreatiemarkt op de Nederlandse markt zullen wij ook aandacht besteden aan de mogelijkheden in het buitenland.


Inschrijven kan via: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/


Link: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, horeca, retail, leisure, attractieparken, recron, khn

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.