TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI.
Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017 gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten, stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is niet vastgesteld.
De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok
hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste
blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages
en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar
blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen
waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in
Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in
2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor
gamers.
Topics:Beleid, Onderzoek, Reis & vervoer, Toerisme
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator