Geplaatst op: 05-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI investeert in talenten

TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI.
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de reiswereld TUI. De samenwerking betekent een structurele uitwisseling van kennis, concepten, ideeën, stages en gastcolleges. TUI wil graag de talenten van de opleiding in beeld krijgen en daarom kwam CEO Arjan Kers naar Diemen voor de handtekening van de overeenkomst.

Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017 gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten, stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is niet vastgesteld. 

De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in 2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor gamers.
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.