Geplaatst op: 05-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI investeert in talenten

TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI.
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de reiswereld TUI. De samenwerking betekent een structurele uitwisseling van kennis, concepten, ideeën, stages en gastcolleges. TUI wil graag de talenten van de opleiding in beeld krijgen en daarom kwam CEO Arjan Kers naar Diemen voor de handtekening van de overeenkomst.

Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017 gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten, stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is niet vastgesteld. 

De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in 2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor gamers.
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.