Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord
Het toerisme in de regio Noord-Holland Noord zit sterk in de lift. Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam merkt dit vooral aan de positieve resultaten van de marketingcampagnes die dit jaar werden ingezet en de sterke groei van het aantal websitebezoekers. Dit is gegroeid van 50 naar 2.500 bezoekers per dag.
De websites van Holland boven Amsterdam, waaronder ook de Kop van Noord-Holland valt, realiseerden met dit aantal bezoekers een groei van maar liefst 1.900%. In de zomermaanden juli en augustus werden er zelfs uitschieters van 4.000 websitebezoekers per dag genoteerd.
Thuismarkt
Vooral Nederlanders zijn nieuwsgierig naar wat er in eigen land te doen is.
Bijna een half miljoen Nederlanders raadpleegden de websites van Holland boven
Amsterdam. De destinatieorganisatie laat ook weten wat dan de meest bezochte
attracties zijn online.
De top 5 van meest bezochte evenementen/iconen in Noord-Holland:
1. Robbentocht Den Oever
2. Koningsdag
3. Kaasmarkt Alkmaar
4. Weekmarkt Schagen
5. Juttersmarkt Den Helder
Kinderen zijn belangrijk
Bij een bezoek aan de regio wordt ook veel gezocht op locaties geschikt voor
jonge kinderen: De top 5 van meest bezochte locaties met kinderen:
1. Landgoed Hoenderdaell
2. De Klimvallei
3. Sprookjeswonderland
4. Duynpark Het Zwanenwater
5. Museum stoomtram Hoorn-Medemblik
Internationaal bezoek
De inzet van internationale campagnes zorgde er ook voor dat steeds meer Duitsers (105.208 bezoekers / 23%) en Belgen (24.675 bezoekers / 5%) de websites van Holland boven Amsterdam raadpleegden. Met name de strandpagina was een populaire pagina onder Duitse bezoekers.
"Flink druk in de regio”
Jeroen Kor van Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam: "Het was
deze zomer flink druk in onze regio. Het weer heeft daar natuurlijk een groot
aandeel in gehad, maar ook de marketingcampagne en de samenwerkingen met
ondernemers hadden hierop een positieve invloed. We konden bezoekers een
gevarieerd aanbod van activiteiten en evenementen aanbieden. Dankzij een aantal
win- en kortingsacties waren hier mooie voordelen aan verbonden."
Thema’s aanspreken
Holland boven Amsterdam is van plan onverminderd door te gaan met de
marketingcampagnes om zo de toestroom naar de regio te blijven stimuleren en te
ondersteunen in de behoefte van Amsterdam om de druk in de hoofdstad te
verminderen.