Geplaatst op: 07-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord

Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord

Het toerisme in de regio Noord-Holland Noord zit sterk in de lift. Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam merkt dit vooral aan de positieve resultaten van de marketingcampagnes die dit jaar werden ingezet en de sterke groei van het aantal websitebezoekers. Dit is gegroeid van 50 naar 2.500 bezoekers per dag.


De websites van Holland boven Amsterdam, waaronder ook de Kop van Noord-Holland valt, realiseerden met dit aantal bezoekers een groei van maar liefst 1.900%. In de zomermaanden juli en augustus werden er zelfs uitschieters van 4.000 websitebezoekers per dag genoteerd.


Thuismarkt
Vooral Nederlanders zijn nieuwsgierig naar wat er in eigen land te doen is. Bijna een half miljoen Nederlanders raadpleegden de websites van Holland boven Amsterdam. De destinatieorganisatie laat ook weten wat dan de meest bezochte attracties zijn online.


De top 5 van meest bezochte evenementen/iconen in Noord-Holland:

1. Robbentocht Den Oever

2. Koningsdag

3. Kaasmarkt Alkmaar

4. Weekmarkt Schagen

5. Juttersmarkt Den Helder


Kinderen zijn belangrijk
Bij een bezoek aan de regio wordt ook veel gezocht op locaties geschikt voor jonge kinderen: De top 5 van meest bezochte locaties met kinderen:

1. Landgoed Hoenderdaell

2. De Klimvallei

3. Sprookjeswonderland

4. Duynpark Het Zwanenwater

5. Museum stoomtram Hoorn-Medemblik


Internationaal bezoek

De inzet van internationale campagnes zorgde er ook voor dat steeds meer Duitsers (105.208 bezoekers / 23%) en Belgen (24.675 bezoekers / 5%) de websites van Holland boven Amsterdam raadpleegden. Met name de strandpagina was een populaire pagina onder Duitse bezoekers.


"Flink druk in de regio”
Jeroen Kor van Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam: "Het was deze zomer flink druk in onze regio. Het weer heeft daar natuurlijk een groot aandeel in gehad, maar ook de marketingcampagne en de samenwerkingen met ondernemers hadden hierop een positieve invloed. We konden bezoekers een gevarieerd aanbod van activiteiten en evenementen aanbieden. Dankzij een aantal win- en kortingsacties waren hier mooie voordelen aan verbonden."


Thema’s aanspreken
Holland boven Amsterdam is van plan onverminderd door te gaan met de marketingcampagnes om zo de toestroom naar de regio te blijven stimuleren en te ondersteunen in de behoefte van Amsterdam om de druk in de hoofdstad te verminderen.


"Met de ondernemers blijven we bezoekers aan Noord-Holland Noord een warm en gastvrij welkom bieden. Met aansprekende campagnes combineren we de iconen van onze regio op verrassende wijze met elkaar. Voor het najaar staan de themapagina’s ‘nazomerenbovenamsterdam.nl, herfst- en winterboven-amsterdam.nl al klaar. Daarbij hebben we weer een aantal win- en kortingsacties op de planning waarin een hoofdrol is weggelegd voor de sfeer in de regio en de streekproducten", aldus Kor.
Trefwoorden: Holland, toerisme, bezoek, spreiding

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.