Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe naam en campus voor NHTV

Nieuwe naam en campus voor NHTV
De bekendste toeristische opleiding van Nederland, NHTV, krijgt een nieuwe naam: Breda University of Applied Sciences. Tegelijkertijd bouwt de opleiding aan een campus en hebben de toerisme- en hotelschoolstudenten onlangs een geheel verbouwd klooster betrokken. De nieuwe naam moet NHTV helpen bij haar internationale profilering en de ambitie een wereldwijd erkende topinstelling te zijn met een sterke internationale oriëntatie.


Breda University of Appied Sciences biedt opleidingen in toerisme en hospitality, de mediawereld, de gamesindustrie, het hotelwezen, de facility en logistieke branche, de leisure & events industrie en op het gebied van stedenbouw en mobiliteit. Het voormalige klooster aan de Mgr. Hopmansstraat in Breda, naast de huidige hoofdlocatie, is compleet gerenoveerd en het monumentale gebouw is nu onderdeel van een ultramoderne campus in wording. In lijn met haar nieuwe strategie introduceert Breda University of Applied Sciences daarnaast een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website.



Ontmoetingsplaats voor studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties

"We bieden al jaren een internationale opleiding aan onze studenten. Deze zijn afkomstig uit Nederland, maar ook uit het buitenland. Aan Breda University of Applied Sciences studeren 7.500 studenten uit meer dan 100 landen. Al onze opleidingen hebben een duidelijke internationale invalshoek. Het is onze ambitie een internationaal erkende onderwijsinstelling te zijn. Als onderdeel van deze ambitie is een internationaal herkenbare naam een logische stap”, vertelt dr. Elisabeth Minnemann, voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of Applied Sciences. "Ook onze nieuwe campus draagt bij aan onze internationale ambities, doordat we hier een diverse, inclusieve en internationale leeromgeving creëren. Hier zijn we een campus aan het ontwikkelen waarin studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Zo fungeert onze campus mede als broedplaats voor creatieve bedrijven. Hieruit kunnen mooie innovatieve oplossingen ontstaan voor vraagstukken uit de specifieke vakgebieden waarvoor we onze studenten opleiden.”


Op weg naar een nieuwe campus

De ontwikkeling van een hoogwaardige, state-of-the-art leer- en werkomgeving in de vorm van een nieuwe campus is in volle gang. Begin september zijn de studenten van de opleiding Hotel, Facility en Tourism gestart in het volledig gerenoveerde klooster, dat nu Horizon Building heet. Vanaf september 2019 bevinden alle opleiding van Breda University of Applied Sciences zich op het campusterrein, in plaats van op vier locaties in de stad.


Link: https://www.buas.nl/
Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, toerisme, celth

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.