Geplaatst op: 17-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Air Miles worden ingewisseld

Air Miles worden ingewisseld

Per 1 november 2018 vervallen de eerste Air Miles die vijf jaar geleden of langer zijn uitgegeven. Loyalty Management Netherlands B.V. heeft in oktober 2013 aangekondigd dat Air Miles een beperkte geldigheidsduur hebben. In de afgelopen maanden liep een uitgebreide informatiecampagne met veel extra inwisselacties om er voor te zorgen dat spaarders op de hoogte zijn van die vervaldatum en tijdig hun Air Miles inwisselen. Ook in toerisme zijn veel acties gehouden met Air Miles.

Sinds enkele weken worden klanten bovendien persoonlijk en op maat geïnformeerd over hun mogelijk te vervallen Air Miles. Dit gebeurt via e-mail of per post. Deze aanpak brengt veel spaarders in beweging. Maar nog steeds moeten veel spaarders in actie komen. Zij hebben nog tot 1 november om hun Air Miles in te wisselen of te doneren aan een goed doel.

Jacques Hoendervangers, Managing Director Loyalty Management Netherlands: "Air Miles hebben een geldigheid van 5 jaar. Dat hebben we in 2013 aangekondigd. Per 1 november 2018 vervallen de Air Miles die voor 1 november 2013 zijn gespaard. Air Miles die daarna zijn gespaard zijn vanaf het moment van sparen 5 jaar geldig. We vinden het heel belangrijk om onze spaarders tijdig te informeren dat zij een deel van hun Air Miles dreigen te verliezen als zij deze niet voor die tijd inwisselen. We voeren een uitgebreide informatiecampagne om spaarders te informeren en in actie te laten komen. Het is nu echt tijd om in actie te komen en een goede besteding te kiezen voor deze oudere Air Miles. Gelukkig doen veel spaarders dat ook. Bij veel van onze inwisselpartners, zoals Bol.com en Air Miles Shop, maar ook bij Albert Heijn, Praxis en Shell wordt nu 2 tot zelfs 4 keer zoveel ingewisseld. Ook reizen en dagjes uit doen het opvallend goed. Maar er zijn nog ruim 700.000 spaarders die nog in actie moeten komen. Als we in dit tempo doorgaan, lukt het om ruim twee derde van de oude Air Miles tijdig te laten inwisselen, maar het liefst willen we dat iedereen die oude Air Miles inwisselt. En daarnaast kunnen ze natuurlijk gewoon doorgaan met Air Miles sparen. Nieuw gespaarde Air Miles zijn vijf jaar geldig.”


Air Miles vijf jaar geldig
Net zoals bij de meeste spaarsystemen hebben Air Miles een beperkte geldigheidsduur. Bij Air Miles is dat vijf jaar. Sinds november 2017 is Loyalty Management Netherlands spaarders weer actief gaan informeren over de vervaldatum van hun Air Miles. Sindsdien zijn al meer dan 2,3 miljard ‘oude’ Air Miles ingewisseld. Op dit moment bedraagt het aantal Air Miles dat dreigt te vervallen nog 2,9 miljard. Loyalty Management Netherlands wil er alles aan doen om spaarders zo veel mogelijk Air Miles te laten inwisselen voordat deze vervallen. Op de website www.airmiles.nlstaat uitgebreide informatie over de manier waarop spaarders hun Air Miles kunnen inwisselen bij een van de partners. Spaarders kunnen hier ook eenvoudig vinden welk deel van hun Air Miles dreigt te vervallen.


Goede doelen profiteren van inwisselcampagne
Veel Air Miles spaarders besluiten hun ‘oude’ Air Miles te doneren aan eengoed doel. Sinds eind augustus is het aantal gedoneerde Air Miles meer dan vertienvoudigd: van 600.00 Air Miles per week naar 8 miljoen Air Miles per week.

Trefwoorden: marketing, toerisme, loyaliteit, actie

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.