Geplaatst op: 17-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Gisteren vond op het cruiseschip Koningsdam van Holland America Line een Pink Ribbon relatie evenement plaats. Pink Ribbon, een merk van KWF Kankerbestrijding, organiseerde het evenement om zijn ambassadeurs, bedrijvenrelaties, actievoerders, donateurs en leveranciers te bedanken. Holland America Line is al 6 jaar lang partner van KWF Kankerbestrijding en bood om die reden het schip, gelegen aan de cruiseterminal in Amsterdam, aan als locatie voor het evenement.


Aan boord van de Koningsdam vond zondagmiddag een uitgebreid programma plaats voor genodigden van Pink Ribbon. Pink Ribbon financiert onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker.


Gasten werden ontvangen in de World Stage waar Pink Ribbon ambassadrice Quinty Trustfull het programma presenteerde. Zij kregen hier onder andere een bevlogen lezing van onderzoekster Marjanka Schmidt, genoten van een ‘BBC Earth Live in Concert’ optreden en eindigen de middag met een driegangen lunch en rondleiding over het schip.

De middag was bedoeld om alle partners van Pink Ribbon in het zonnetje te zetten en te bedanken voor hun inzet in het afgelopen jaar. Er waren ruim 130 Pink Ribbon relaties aanwezig.


Sponsorloop aan boord: On Deck for a Cause

Holland America Line hecht veel belang aan het inzamelen van geld waardoor kanker de wereld uit kan worden geholpen en levens gered kunnen worden. Aan boord van alle 15 schepen wordt tijdens iedere cruise een sponsorloop gehouden onder de naam ‘On Deck for a Cause’. Cruisegasten doneren voor deelname hieraan geld en de opbrengst van deze sponsorlopen gaat naar zes wereldwijde kankerfondsen, waaronder KWF in Nederland.


Tijdens het Pink Ribbon evenement overhandigde Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing – Continental Europe van Holland America Line een cheque van €19.913 aan Jan Willem Förch, Hoofd Fondsenwerving van KWF/Pink Ribbon. Het bedrag betrof de opbrengsten van de sponsorlopen van de laatste 12 maanden en gaat volledig naar borstkankeronderzoek.

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
HISWA-RECRON teleurgesteld over verhoging btw op logies
De btw-verhoging op sport, media en cultuur is voorlopig van de baan. Die voor logies niet en wordt in 2026 verhoogd van 9% naar 21%. Alleen kamperen is uitgezonderd. Dat hebben coalitie en oppositie afgesproken. HISWA-RECRON reageert diep teleurgesteld en ziet haar intensieve lobby van de afgelopen maanden niet beloond.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...