Geplaatst op: 17-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Gisteren vond op het cruiseschip Koningsdam van Holland America Line een Pink Ribbon relatie evenement plaats. Pink Ribbon, een merk van KWF Kankerbestrijding, organiseerde het evenement om zijn ambassadeurs, bedrijvenrelaties, actievoerders, donateurs en leveranciers te bedanken. Holland America Line is al 6 jaar lang partner van KWF Kankerbestrijding en bood om die reden het schip, gelegen aan de cruiseterminal in Amsterdam, aan als locatie voor het evenement.


Aan boord van de Koningsdam vond zondagmiddag een uitgebreid programma plaats voor genodigden van Pink Ribbon. Pink Ribbon financiert onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker.


Gasten werden ontvangen in de World Stage waar Pink Ribbon ambassadrice Quinty Trustfull het programma presenteerde. Zij kregen hier onder andere een bevlogen lezing van onderzoekster Marjanka Schmidt, genoten van een ‘BBC Earth Live in Concert’ optreden en eindigen de middag met een driegangen lunch en rondleiding over het schip.

De middag was bedoeld om alle partners van Pink Ribbon in het zonnetje te zetten en te bedanken voor hun inzet in het afgelopen jaar. Er waren ruim 130 Pink Ribbon relaties aanwezig.


Sponsorloop aan boord: On Deck for a Cause

Holland America Line hecht veel belang aan het inzamelen van geld waardoor kanker de wereld uit kan worden geholpen en levens gered kunnen worden. Aan boord van alle 15 schepen wordt tijdens iedere cruise een sponsorloop gehouden onder de naam ‘On Deck for a Cause’. Cruisegasten doneren voor deelname hieraan geld en de opbrengst van deze sponsorlopen gaat naar zes wereldwijde kankerfondsen, waaronder KWF in Nederland.


Tijdens het Pink Ribbon evenement overhandigde Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing – Continental Europe van Holland America Line een cheque van €19.913 aan Jan Willem Förch, Hoofd Fondsenwerving van KWF/Pink Ribbon. Het bedrag betrof de opbrengsten van de sponsorlopen van de laatste 12 maanden en gaat volledig naar borstkankeronderzoek.

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...