Geplaatst op: 17-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Gisteren vond op het cruiseschip Koningsdam van Holland America Line een Pink Ribbon relatie evenement plaats. Pink Ribbon, een merk van KWF Kankerbestrijding, organiseerde het evenement om zijn ambassadeurs, bedrijvenrelaties, actievoerders, donateurs en leveranciers te bedanken. Holland America Line is al 6 jaar lang partner van KWF Kankerbestrijding en bood om die reden het schip, gelegen aan de cruiseterminal in Amsterdam, aan als locatie voor het evenement.


Aan boord van de Koningsdam vond zondagmiddag een uitgebreid programma plaats voor genodigden van Pink Ribbon. Pink Ribbon financiert onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker.


Gasten werden ontvangen in de World Stage waar Pink Ribbon ambassadrice Quinty Trustfull het programma presenteerde. Zij kregen hier onder andere een bevlogen lezing van onderzoekster Marjanka Schmidt, genoten van een ‘BBC Earth Live in Concert’ optreden en eindigen de middag met een driegangen lunch en rondleiding over het schip.

De middag was bedoeld om alle partners van Pink Ribbon in het zonnetje te zetten en te bedanken voor hun inzet in het afgelopen jaar. Er waren ruim 130 Pink Ribbon relaties aanwezig.


Sponsorloop aan boord: On Deck for a Cause

Holland America Line hecht veel belang aan het inzamelen van geld waardoor kanker de wereld uit kan worden geholpen en levens gered kunnen worden. Aan boord van alle 15 schepen wordt tijdens iedere cruise een sponsorloop gehouden onder de naam ‘On Deck for a Cause’. Cruisegasten doneren voor deelname hieraan geld en de opbrengst van deze sponsorlopen gaat naar zes wereldwijde kankerfondsen, waaronder KWF in Nederland.


Tijdens het Pink Ribbon evenement overhandigde Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing – Continental Europe van Holland America Line een cheque van €19.913 aan Jan Willem Förch, Hoofd Fondsenwerving van KWF/Pink Ribbon. Het bedrag betrof de opbrengsten van de sponsorlopen van de laatste 12 maanden en gaat volledig naar borstkankeronderzoek.

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.