Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-09-2018
Auteur: Team
Pleisureworld NRIT
Publicatie: Recreatie & Toerisme september 2018

Pleisureworld NRIT gaan samen verder in advies, inspiratie en kennis

Pleisureworld NRIT gaan samen verder in advies, inspiratie en kennis
Pleisureworld en NRIT Media gaan intensief samenwerken en presenteren zich vanaf 18 september onder één naam in de markt: Pleisureworld NRIT.


Pleisureworld heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot adviesbureau en organisator van succesvolle Vakdagen en Expertmeetings voor de gastvrijheidsbranche. NRIT Media is met publicaties, tijdschriften, een online kennisplatform en events een belangrijke informatie- én inspiratiebron voor de branche. De joint venture tussen Pleisureworld en NRIT verbindt deze activiteiten tot een complete dienstverlening naar de gastvrijheidsbranche: Pleisureworld NRIT.


Twee werelden samen

Waar NRIT Media een focus heeft op overheid, onderwijs en onderzoek, heeft Pleisureworld een goede aansluiting op het ondernemersperspectief. Met de joint venture komen deze werelden onder één paraplu samen en worden ondernemers, onderzoekers, overheid en onderwijs optimaal met elkaar verbonden.


Door de groeiontwikkelingen in de leisure markt is het samenvoegen van de activiteiten een logische stap voor schaalvergroting. Al op korte termijn worden synergievoordelen bereikt. Op lange termijn worden meer evenementen en mediaproducten ontwikkeld. De versterking van beide bedrijven leidt tot een betere concurrentiepositie. De partners zien veel kansen in de markt voor deze combinatie.


Arend Jan Kornet directeur en eigenaar van NRIT Media: "Dat gaan we doen met onderzoek en advies, in offline en online publicaties en op live events. Belangrijke pareltjes als de Vakdagen, het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd, Recreatie & Toerisme, Vrijetijdstudies en het online kennisplatform worden naast het advies aan ondernemers en overheden verder uitgebouwd. Natuurlijk houden de enorm populaire blogs van Hans van Leeuwen met een eigenzinnige kijk op de branche in binnen- en buitenland een prominente plaats.”


Meer ondernemen

Hans van Leeuwen directeur en eigenaar van Pleisureworld is enthousiast over de samenwerking: "Op projectniveau werken we al enige maanden intensief samen en nu zetten we een nieuwe stap door onder één naam naar buiten te treden.” Arend Jan Kornet vult aan: "Met NRIT hebben we bewust een koers uitgezet richting de top van de markt met veel producten op het gebied van strategie, onderzoek en beleid. We hebben daartoe een uitstekend netwerk opgebouwd met overheden, onderzoekers en onderwijs. Met de joint venture Pleisureworld NRIT kunnen we overheden, onderzoekers en onderwijs nu ook het uitstekende ondernemersnetwerk van Pleisureworld aanbieden. Ook ondernemers krijgen een betere aansluiting op de kennis vanuit onderzoek en onderwijs waar de redactie van NRIT Media zorgt voor de praktische vertaalslag. Vanuit die verbinding ontstaat grote meerwaarde voor iedereen.”


Hans van Leeuwen gaat zich binnen de joint venture concentreren op advies voor overheden en ondernemers: "Er lopen bij provincies en ondernemers diverse adviesopdrachten en die gaan we samen met NRIT, dat een rijke onderzoekshistorie heeft, verder uitbouwen. Ik wil er zijn voor ondernemers en overheden die willen ondernemen. Daarbij gaan we verder dan alleen papieren adviezen want we hebben een drive om zaken echt te realiseren. Ik ben nog altijd zelf ondernemer en zo sta ik er in.”


Online treft u ons aan op www.nritmedia.nl (kennisplatform, events en store) en www.pleisureworld.nl (onderzoek en advies).

Trefwoorden: nrit, pleisureworld, kennis, onderzoek, advies, trends

CELTH





||| Nieuws |||

28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
26/02/25
Exclusief voor leden
Booking zet in op AI en Connected Trips
Booking Holdings heeft een sterk 2024 achter de rug en wist zowel boekingen als omzet en winst flink te verbeteren ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf ziet voor 2025 wereldwijd een grote belangstelling voor reizen en zet zelf fors in op AI-agents en zogenaamde Connected Trips.
26/02/25
Exclusief voor leden
Nationale Campermarkt opent inschrijvingen
Vanaf vandaag kunnen particulieren een camper verkoopplaats reserveren voor de tweede editie van de Nationale Campermarkt, die plaatsvindt op zaterdag 5 april 2025 bij FlevoNice in Biddinghuizen.
25/02/25
Exclusief voor leden
TUI biedt vrijetijdsactiviteiten voor locals aan
TUI heeft een nieuw initiatief gelanceerd dat zich richt op lokale ervaringen: ‘Experiences for Locals’. Dit programma biedt unieke activiteiten en uitstapjes aan mensen in hun eigen omgeving, zonder dat ze daarvoor hoeven te reizen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.