Geplaatst op: 21-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI eerste plaats in e-commerce

TUI eerste plaats in e-commerce

De Twinkle e-commerce top 100 is uit. Het vakblad Twinkle doet jaarlijks uitgebreid onderzoek om tot deze ranglijst te komen. Het onderzoek is gebaseerd op enquêtes, geverifieerde data en schattingen. TUI Nederland is trotse aanvoerder van de Travel top 25.

TUI is daarmee de grootste online reisverkoper in Nederland. De rest van de top vijf bestaat uit respectievelijk KLM, Travix, Otravo en Corendon.

Twinkle heeft de reisbedrijven in een aparte Top 25 geplaatst, maar wanneer naar de omzetgrootte van álle e-commerce bedrijven wordt gekeken, dan legt TUI beslag op de vierde plaats na online grootheden als bol.com, Coolblue en Zalando.

Frans Leenaars, Chief Marketing Officer Western Region bij TUI is blij met die hoogste notering: "TUI voert de lijst aan in online reisverkopen in Nederland en is vierde in grootte van het totale bestand. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op. In België en Frankrijk groeien we online zelfs nog harder. Wij geloven heilig in onze omnichannel strategie, de klant bepaalt zelf waar en wanneer hij of zij bij TUI boekt. Het is aan ons om elke ervaring daarin te optimaliseren en de klant steeds opnieuw te blijven inspireren en verrassen.”

Trefwoorden: touroperator, vliegen, vakantie, toerisme

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.