Geplaatst op: 28-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Oprichter Vacanceselect naar Raad van Advies

Oprichter Vacanceselect naar Raad van Advies
De Airlodge van Vacanceselect. Foto: Vacanceselect.

Philip Timmermans treedt toe tot de directie van de Vacalians Group als COO Noord-Europa, waarbij hij verantwoordelijk is voor de merken Vacanceselect, Selectcamp en Canvas. Alessandro van de Loo treedt toe als Deputy COO. Loek van de Loo, oprichter van Vacanceselect en Selectcamp, wordt lid van de Raad van Advies.

Deze drie benoemingen zijn de stappen, nadat de Vacalians Group en Vacanceselect/Selectcamp afgelopen april een bundeling van krachten aankondigden. Vacalians Group biedt een portfolio van ruim 27.000 campingaccommodaties, meer dan 1.400 bestemmingen verspreid in 19 landen, en heeft een bestand van 28 miljoen online bezoekers.

Als COO voor Noord-Europa is Philip Timmermans verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de verkoop op alle Noord-Europese markten, de synergie tussen de merken, de ondersteuning van de relaties met alle partnercampings en de integratie van Vacanceselect/Selectcamp in de organisatie. Binnen deze taakstelling zal hij worden bijgestaan door Alessandro van de Loo, die benoemd is tot Deputy COO. Loek van de Loo zal toetreden tot de Raad van Advies en zal zich onder meer richten op continueringen van ondernemingswaarden en verdere ontwikkeling van het productportfolio.


Van touroperator naar campingaccommodaties

Philip Timmermans is Belg, 48 jaar oud, en heeft twintig jaar bestuurlijke ervaring in de algemene directie en het management van grote bedrijven zoals Skiworld, Thomas Cook en Sunweb. Hij behaalde een master in de toegepaste economie aan de Universiteit Antwerpen en volgde de MBA-opleiding aan de Gent Business School.

Loek zet voorliefde voor ontwikkelen concepten door

Loek van de Loo richtte 35 jaar geleden Vacanceselect op. Onder zijn leiding groeide de organisatie uit tot een van de toonaangevende bedrijven in de camping- en glampingbranche. Van de Loo wordt door veel campingeigenaren gezien als dé inspirator en innovator van de branche. Van de Loo wordt dan ook vaak geconsulteerd voor de opzet en inrichting van zogenaamde glampingvillages op campings. Alessandro van de Loo, zoon van Loek van de Loo, zal Philip Timmermans bijstaan in de verdere ontwikkeling van de nieuwe ontstane organisatie in Noord-Europa.


Marktleiderschap

Christophe Alaux, CEO van de Vacalians Group: "Ik ben erg blij dat Philip deel zal uitmaken van het directieteam van Vacalians Group op een belangrijk moment in de ontwikkeling in Noord-Europa. De ervaring van Philip op gebied van reizen, ICT en tour-operating is essentieel om het marktleiderschap van Vacalians in Europa te versterken. Ik ben ook zeer verheugd dat Loek van de Loo lid wordt van onze Raad van Advies en mij zal bijstaan in de verdere ontwikkeling van Vacanselect/Selectcamp in Europa.”


De Vacalians Group bestaat uit een Europees team van meer dan 2000 professionals. In Alkmaar zetelt een van de twee hoofdvestigingen van de Frans-Nederlandse alliantie. Van hieruit wordt de consumentbewerking voor Noord-Europa aangestuurd. Het andere hoofdkantoor is in Sète te Zuid-Frankrijk.
Trefwoorden: kamperen, recreatie, glamping, marktleider

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...