Geplaatst op: 03-10-2018
Auteur: Redactie
Pleisureworld NRIT

Augmented reality voor 400 duizend horecamedewerkers

Augmented reality voor 400 duizend horecamedewerkers
Koninklijke Horeca Nederland en CNV Vakmensen hebben een grappige tool ontwikkeld om hun medewerkers voor de drukke zomer te bedanken. Collega's kunnen elkaar fotograferen en met augmented reality wordt automatisch een kroontje op het hoofd van de gefotografeerde persoon geplaatst.


Volgens KHN en CNV zorgde warme zomer van 2018 zorgde voor lange, drukke dagen waarop miljoenen gasten, uit binnen- en buitenland, op alle aandacht en gastvrijheid van de 400 duizend medewerkers konden rekenen. In de vorm van een virtuele kroon is nu een bedankje ontwikkeld.


Augmented Reality face filter

Voor deze actie hebben KHN en CNV Vakmensen een nieuwe tool ontwikkeld: een Augmented Reality face filter dat automatisch een kroontje plaatst op het hoofd van iedereen die wordt gefotografeerd. Daarnaast krijgen de geportretteerden de titel Horecakoning, -koningin of -team 2018. De bekroonde portretten kunnen met #horecakoning en #khn worden gedeeld op social media.


Iedereen een kroontje

Met het face filter worden horecaondernemers en -collega’s uitgenodigd elkaar te fotograferen en te bekronen. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN, legt uit: "We hopen dat medewerkers dit ook onderling gaan doen. En dan bedoelen we álle horecamedewerkers. Zeker ook de mensen in de keuken, de schoonmakers en op de administratie. Ook zij dragen bij aan een leuke dag of avond van onze gasten. In de horeca werk je als een team en iedereen weet hoe belangrijk die samenwerking is.” Met deze actie willen KHN en CNV Vakmensen de trots op het vak en de kracht van teamwork een podium geven. "Voor iedereen die nu in de horeca werkt en als uitnodiging aan nieuw talent. Werken in de horeca is topsport, zeker in de zomer, maar je doet het samen en met passie voor het vak en je gasten,” aldus Willemsen.


De actie loopt de hele maand oktober. Alle informatie is te vinden op de Facebookpagina van KHN en de foto’s kunnen op alle social media kanalen worden gedeeld. Daarnaast worden diverse eigen media van KHN, haar leden en CNV Vakmensen ingezet om de actie bekendheid te geven.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, personeel, arbeid

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...