Geplaatst op: 03-10-2018
Auteur: Redactie
Pleisureworld NRIT

Augmented reality voor 400 duizend horecamedewerkers

Augmented reality voor 400 duizend horecamedewerkers
Koninklijke Horeca Nederland en CNV Vakmensen hebben een grappige tool ontwikkeld om hun medewerkers voor de drukke zomer te bedanken. Collega's kunnen elkaar fotograferen en met augmented reality wordt automatisch een kroontje op het hoofd van de gefotografeerde persoon geplaatst.


Volgens KHN en CNV zorgde warme zomer van 2018 zorgde voor lange, drukke dagen waarop miljoenen gasten, uit binnen- en buitenland, op alle aandacht en gastvrijheid van de 400 duizend medewerkers konden rekenen. In de vorm van een virtuele kroon is nu een bedankje ontwikkeld.


Augmented Reality face filter

Voor deze actie hebben KHN en CNV Vakmensen een nieuwe tool ontwikkeld: een Augmented Reality face filter dat automatisch een kroontje plaatst op het hoofd van iedereen die wordt gefotografeerd. Daarnaast krijgen de geportretteerden de titel Horecakoning, -koningin of -team 2018. De bekroonde portretten kunnen met #horecakoning en #khn worden gedeeld op social media.


Iedereen een kroontje

Met het face filter worden horecaondernemers en -collega’s uitgenodigd elkaar te fotograferen en te bekronen. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN, legt uit: "We hopen dat medewerkers dit ook onderling gaan doen. En dan bedoelen we álle horecamedewerkers. Zeker ook de mensen in de keuken, de schoonmakers en op de administratie. Ook zij dragen bij aan een leuke dag of avond van onze gasten. In de horeca werk je als een team en iedereen weet hoe belangrijk die samenwerking is.” Met deze actie willen KHN en CNV Vakmensen de trots op het vak en de kracht van teamwork een podium geven. "Voor iedereen die nu in de horeca werkt en als uitnodiging aan nieuw talent. Werken in de horeca is topsport, zeker in de zomer, maar je doet het samen en met passie voor het vak en je gasten,” aldus Willemsen.


De actie loopt de hele maand oktober. Alle informatie is te vinden op de Facebookpagina van KHN en de foto’s kunnen op alle social media kanalen worden gedeeld. Daarnaast worden diverse eigen media van KHN, haar leden en CNV Vakmensen ingezet om de actie bekendheid te geven.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, personeel, arbeid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...