Geplaatst op: 09-10-2018
Auteur: Redactie
Pleisureworld NRIT

Eerste internationale Travel Trade show in Zwolle

Eerste internationale Travel Trade show in Zwolle
NBTC Holland Marketing en MarketingOost organiseren in de aanloop naar de ToerismeTop vandaag in Zwolle de eerste HollandCity Global Travel Trade Show.


Het doel van het meerdaagse evenement is om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. Naast de 105 internationale touroperators zijn er ook 75 organisaties uit de toeristische sector aanwezig, zoals musea, hotels, attracties, evenementen locaties en restaurants.


Thema's HollancCity-strategie markeren

"Wij zijn blij dat de HollandCity Global Travel Trade Show in Zwolle plaatsvindt. De stad vormt een goede uitvalsbasis om diverse thema’s van de HollandCity-strategie te markeren zoals Hanzesteden, Nederland Waterland, Van Gogh en de Koninklijke verhaallijn,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing. "Spreiding van internationale bezoekers door Nederland heeft ook bij de bewerking van internationale reisorganisaties een zeer belangrijke focus.”


Het andere Nederland

Henk van Voornveld, directeur MarketingOost: "Steeds meer internationale bezoekers ontdekken het oosten van Nederland en komen dan vooral voor Giethoorn en de Hanzesteden. Maar het oosten heeft nog veel meer prachtige parels, zoals de nationale parken en het aanbod kunst en cultuur. Wij zijn ‘het andere Nederland’, op een steenworp afstand van de randstad, grenzend aan onze belangrijkste buitenlandse markt, Duitsland.”


Op maat gemaakt programma

Het programma bestaat uit Meet & Greet sessies waarbij één-op-één afspraken tussen de reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie plaatsvinden. Voorafgaand en aansluitend zullen er zogenaamde familiarisation trips georganiseerd worden. De reisorganisaties bezoeken diverse plekken in Nederland en maken kennis met het reisaanbod in Nederland. Voor de workshop en Fam-trips werkt de stad Zwolle nauw samen met diverse partijen in de regio, zoals Zwolle Marketing, Drenthe Marketing, Hanzesteden Marketing, VisitVeluwe en de Weerribben-Wieden.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, marketing, touroperators

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...