Geplaatst op: 15-10-2018
Auteur: Redactie
Pleisureworld NRIT

ToerismeTop: Marketing Oost kijkt trots terug

ToerismeTop: Marketing Oost kijkt trots terug
Gedeputeerde Eddy van Hijum
Marketing Oost kijkt met een trots gevoel terug op de ToerismeTop en de HollandCity Global Travel Trade Show.


Overijssel was vorige gastprovincie van deze evenementen die samen met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat voor het eerst in Nederland werden gehouden. Een mooie beloning voor het initiatief van gedeputeerde Eddy van Hijum die het idee zelf bij de Tweede Kamer inbracht. Volgend jaar is Zeeland gastprovincie.


Global Travel Trade Show

In twee dagen tijd hebben meer dan 100 touroperators van over de hele wereld en vertegenwoordigers van 75 bedrijven Zwolle en de regio ontdekt. Het doel van het meerdaagse evenement is om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. "In samenwerking met NBTC, VisitVeluwe en Drenthe Marketing hebben we laten zien welke geweldige plekken in het Oosten van het land te ontdekken zijn”, schrijft Marketing Oost enthousiast. "Vele media hebben over het tweedaags event geschreven, waar naast het ontdekken van mooie plekken ook speeddates plaats vonden tussen touroperators en verblijfsaccommodaties uit de regio.” Ook in nationale en regionale media stond de branche twee dagen volop in de schijnwerpers.


Nationale Toerisme Top 2018

Woensdag 10 oktober vond de eerste editie plaats van de Nationale Toerisme Top in Hanzestad Deventer. Als initiator van deze top had Overijssel de eer om gastheer te zijn van 500 bestuurders, ondernemers, DMO’s en tal van professionals binnen de vrijetijdseconomie. "Als mede organisator kijken wij als MarketingOost vol trots terug op deze dag. Samen met provincie Overijssel, gemeenten en Gastvrij Overijssel werken we aan de visie en meerjarenplannen voor Overijssel en de bijdrage van onze provincie binnen de nationale aanpak.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...