Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-10-2018
Auteur: Marc Gerlings

Aan de slag met jouw regio?

Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop. Er lag een goed Perspectief 2030 op tafel maar de boodschap was duidelijk: de regio’s moeten actie ondernemen. Op donderdag 1 november geeft Pleisureworld NRIT een praktisch vervolg op deze conferentie met de Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Deze vakdag is de logische next step in destinatieontwikkeling en geeft in boeiende cases en keynotes zowel verdieping als praktische handvatten voor iedereen die is betrokken bij het versterken van de regio.

Schrijf je in!

17 x praktijkervaring

Een vakdag die je niet mag missen. Natuurlijk kom je er geïnspireerd met kennis en praktijkvoorbeelden van terug en heb je contact gelegd met koplopers uit de branche die ook vooruit willen. Met 17 sprekers en leiders van workshops valt er wat te kiezen. Je kunt precies eruit halen wat jij en je regio nodig hebben of wat jullie inspireert. De 17 sprekers kennen allemaal de praktijkervaring en weten wat te doen met Perspectief 2030. Kom en neem collega’s mee om samen de kwaliteitsslag te maken.

Kom netwerken

Er is een mooie plek om te netwerken, het innovatieplein tijdens de vakdag.

Grote thema’s

De thema’s waar de sprekers op ingaan zijn: Routes, Nieuwe attracties, Samenwerking, Big data, Big events & Cultuur en Destinatieontwikkeling.

Beleef de locatie

De locatie van Zet je regio op de kaart 2018 is bioscoop Foroxity in Roermond. Dicht tegen de Designer Outlet Roermond aan, zie je wat leisure en entertainment kunnen doen voor een stad. De Duitsers hebben vrij op 1 november waardoor het waarschijnlijk nog wat drukker is in de binnenstad en bij de outlet.

Kom netwerken, luisteren en laat je inspireren op donderdag 1 november 2018 bij Zet je regio op de kaart. 
Trefwoorden: regio, destinatie, destinatieontwikkeling, marketing, product, management, overtourism

CELTH



||| Nieuws |||

10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegengeid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.
10/04/25
Dormio Group breidt internationaal uit
De Dormio Group heeft in Portugal Duna Parque overgenomen en breidt ook op Curaçao en in Europa uit. Dormio groeit daarmee van 41 naar 61 locaties.
10/04/25
Exclusief voor leden
Meer kampeerders willen comfort en privacy op het toilet en onder de douche
Sinds begin 2024 is het aantal campings dat privé-sanitair aanbiedt met 20% gestegen, zo concludeert campingspecialist ACSI na de jaarlijkse inventarisatie van bijna 10.000 campings in heel Europa. Bij ruim 1 op de 10 campings is het nu mogelijk om een eigen douche en toilet te reserveren, waarbij Nederland de boventoon voert.
10/04/25
Exclusief voor leden
Plopsa Group gaat voor één merknaam
De Plopsa Group heeft bekendgemaakt dat twee van haar grote themaparken een nieuwe naam krijgen. Holiday Park in Duitsland zal voortaan door het leven gaan als Plopsaland Deutschland, terwijl Plopsa Coo in de Belgische Ardennen de naam Plopsaland Ardennes krijgt. Deze naamsveranderingen zijn onderdeel van een bredere Europese groeistrategie van Plopsa.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...