Geplaatst op: 19-10-2018
Auteur: Marc Gerlings

Aan de slag met jouw regio?

Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop. Er lag een goed Perspectief 2030 op tafel maar de boodschap was duidelijk: de regio’s moeten actie ondernemen. Op donderdag 1 november geeft Pleisureworld NRIT een praktisch vervolg op deze conferentie met de Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Deze vakdag is de logische next step in destinatieontwikkeling en geeft in boeiende cases en keynotes zowel verdieping als praktische handvatten voor iedereen die is betrokken bij het versterken van de regio.

Schrijf je in!

17 x praktijkervaring

Een vakdag die je niet mag missen. Natuurlijk kom je er geïnspireerd met kennis en praktijkvoorbeelden van terug en heb je contact gelegd met koplopers uit de branche die ook vooruit willen. Met 17 sprekers en leiders van workshops valt er wat te kiezen. Je kunt precies eruit halen wat jij en je regio nodig hebben of wat jullie inspireert. De 17 sprekers kennen allemaal de praktijkervaring en weten wat te doen met Perspectief 2030. Kom en neem collega’s mee om samen de kwaliteitsslag te maken.

Kom netwerken

Er is een mooie plek om te netwerken, het innovatieplein tijdens de vakdag.

Grote thema’s

De thema’s waar de sprekers op ingaan zijn: Routes, Nieuwe attracties, Samenwerking, Big data, Big events & Cultuur en Destinatieontwikkeling.

Beleef de locatie

De locatie van Zet je regio op de kaart 2018 is bioscoop Foroxity in Roermond. Dicht tegen de Designer Outlet Roermond aan, zie je wat leisure en entertainment kunnen doen voor een stad. De Duitsers hebben vrij op 1 november waardoor het waarschijnlijk nog wat drukker is in de binnenstad en bij de outlet.

Kom netwerken, luisteren en laat je inspireren op donderdag 1 november 2018 bij Zet je regio op de kaart. 
Trefwoorden: regio, destinatie, destinatieontwikkeling, marketing, product, management, overtourism

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.