Geplaatst op: 31-10-2018
Auteur: Marc Gerlings

Let’s Gro geeft bedrijfsleven ondersteuning in de gelukkige toerist

Let’s Gro geeft bedrijfsleven ondersteuning in de gelukkige toerist
Op woensdag 31 oktober start inspiratiefestival Let’s Gro dat volop wordt ondersteund door Marketing Groningen. Vier dagen lang praten stadjers en deskundigen over het Groningen van morgen. Dit jaar staat het geluk van de Groninger centraal en wordt nagedacht over vragen als: waar word jij gelukkig van in Groningen? Wat moeten we koesteren en waar is verbetering mogelijk? Hoe kunnen we Stad en Ommeland nog mooier, duurzamer en socialer maken?

Let’s Gro is een veelzijdig festival waarbij diverse lezingen, films, feesten, proeverijen en debatten worden georganiseerd. Met onder meer het Museum of the Moon. Hoe je geluk meet, met bijdragen van CBS, Pentascope en OIS Groningen. Een Koude Kermis op de grote markt, een kruising tussen VR-experience en een grijpmachine. Presentatie over de Deense manier van leven (Hygge). Het publiek mag een modboard maken voor het nieuwe horecabedrijf Dudok aan het Diep.

Let’s Grone BUSiness
Tot slot worden ondernemers geholpen om nog beter op het toerisme in te spelen via de andere kant van Let’s Gro, met Let’s Grone BUSiness. Via een tour op 1 november door de stad leert onderwijs en bedrijfsleven hoe je de toerist nog gelukkiger maakt.
Trefwoorden: destinatie, marketing, toerisme, geluk, productontwikkeling

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...