TravelBird vraagt uitstel van betaling aan
Vandaag heeft TravelBird uitstel van betaling aangevraagd. De verkoop ligt stil en reizen worden niet meer door de reisorganisatie uitgevoerd.
Dat TravelBird in de problemen zat, bleek deze week al toen reizigers klaagden dat ze hun hotel niet in konden omdat de rekening door TravelBird niet was betaald. TravelBird zegt in de problemen te zijn gekomen na het uitblijven van nieuwe financiële investeringen.
TravelBird is lid van de SGR, wat betekent dat reizigers die een reis via TravelBird hebben geboekt, zijn gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR. Reizigers die een reis geboekt hebben via TravelBird zullen door de SGR gecontacteerd worden met meer informatie.
Last van seizoensfluctuaties
TravelBird is na de start in 2010 explosief gegroeid en was in de eerste helft van 2018 voor het eerst winstgevend. Door seizoensfluctuaties is er de afgelopen maanden een achterstand in betalingen aan partners ontstaan en is TravelBird actief op zoek gegaan naar extra financiering. Helaas is dat niet tijdig gelukt.
7 miljoen reizigers in 8 jaar
De afgelopen 8 jaar heeft TravelBird ruim 7 miljoen reizigers mogen inspireren met vaak bijzondere en persoonlijke reiservaringen. Ruim 300 medewerkers verliezen hun baan.